GS1 Sweden arrangerar RFID-seminarier på Scanpack

Pressmeddelande  •  2009-10-13 17:00 CEST

GS1 Sweden finns på plats på Scanpack i Göteborg och arrangerar för andra gången i rad ett antal seminarier om RFID.

Vi får bland annat höra om hur Banverket i nära samarbete med GS1 Sweden har märkt varje järnvägsvagn med en RFID/EPC-tagg. Det ger både transportköpare och operatörer bättre möjlighet att övervaka och spåra gods under transporter. Banverket kan planera sin verksamhet bättre och får ett bättre underlag för fakturering. Genom att använda en global standard går lösningen också att harmonisera med andra transportmedel.

- Vi ser en stor skillnad mot för två år sedan - då pratades det mycket om planer och pilotprojekt när det gäller RFID, säger Bo Raattamaa, VD på GS1 Sweden och ordförande i GS1 in Europe i en kommentar. -  Nu ser vi att fler och fler företag faktiskt börjar använda RFID i sina verksamheter.

Andra talare är Kristian Malm från Tetra Pak som berättar om hur RFID hjälpt dem att effektivisera sin logistik, Petter Björkman från Svenska Retursystem som berättar om möjligheterna med RFID-märkta plastpallar och Pierre Georget från GS1 France som talar om hur "Internet of Things" kommer att revolutionera våra liv. Dessutom kommer Bo Raattamaa, VD på GS1 Sweden och ordförande i GS1 in Europe att berätta om varför man ska använda globala standarder vid införande av RFID.

Läs mer om RFID-seminarierna på Scanpack: http://www.packinnovation.se/

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom