GTT utser Ernie Ortega till divisionschef för Amerika och Jesper Aagaard får utökat ansvar för den europeiska divisionen

GTT Communications, Inc (NYSE:GTT), den ledande globala cloud networking-leverantören till multinationella kunder, meddelar idag att företaget har utsett Ernie Ortega till Division President Amerika, vilket innefattar alla kunder inom företags-, kanal-, operatörs-, samt den offentliga sektorn. GTT befordrar också Jesper Aagaard till en utökad roll som Divisions President Europa, vilket nu även innefattar Storbritannien. Varje division kommer att ansvara för områdets totala kundupplevelse, som innefattar sälj, offert- och orderhantering, leverans och kundrelationer, för att driva intäktstillväxten för GTT.

Ernie Ortega bidrar med stor branscherfarenhet och en bevisad förmåga att driva stark tillväxt. Ortega kommer närmast från rollen som vd för Towerstream. Han inledde sin karriär hos MCI, men har också haft flera ledande befattningar hos bland annat Colt Technology Services, Cogent och XO Communications. Jesper Aagaard har ansvarat för GTT:s Europa-division sedan GTT förvärvade Interoute 2018. Martin Ford kommer även fortsättningsvis att leda den brittiska regionen, men nu rapportera till Jesper Aagaard. Jeff Beer fortsätter att leda Carrier-verksamheten i Nord- och Sydamerika, men rapportera till Ortega.

-Vi är glada över att ha Ernie med i GTT:s ledningsgrupp och bidra till att driva vår tillväxtstrategi med den nya divisionsstrukturen. Ernie har imponerande erfarenhet av att driva organisk tillväxt genom att bygga starka team som fokuserar på kundnöjdhet, att skapa långa kundrelationer och att vinna marknadsandelar, vilket kommer bidra till att stärka GTT:s närvaro på den nord- och sydamerikanska marknaden, säger Rick Calder, GTT:s vd och koncernchef. Ernie och Jesper kommer att utöka GTT:s säljkår till 500 representanter över hela världen för att hantera den betydande marknadsmöjligheten och levererar på vår ambition att ansluta människor och organisationer runt om i världen till samtliga applikationer i molnet.