Kommande Gulf-stationer i Sverige

Nyhet  •  2013-04-25 13:30 CEST

Torsdagen den 25:e april invigs i Skellefteå den första Gulf-macken i den nya svenska satsningen på trafikstationer. Under 2013 kommer ett tjugotal av det totalt 100 stationer starka bensinstationsnätet att invigas runt om i Sverige. Nedan finns listan på de bensinstationer som är klara för lansering under den närmaste tiden före sommaren.

Gulfkedjan kommer att drivas av EMAB AB, som ägs av 430 fria handlare. Det är ett antal av dessa handlare som ska föra ett hundraårigt arv i service och ledarskap inom oljebranschen vidare - att på nytt etablera Gulf som den ledande bensinstations- och handlarkedjan i Sverige.

- Vi är väldigt glada över den höga anslutningsgraden av entreprenörer som kommer att bli del av Gulf-nätverket i Sverige. Samtliga har attraherats av vår fokus på service och att arbeta med ett av de starkaste varumärkena inom drivmedel i världen, säger Göran Sandahl VD för handlarorganisationen EMAB som har varumärket Gulf på licens i 15 år.

Gulfstationer som kommer att öppnas den närmaste tiden i Sverige:

1. Gulf Skellefteå redan öppnad
  2. Gulf Älvsbyn redan öppnad
  3. Gulf Vaxholm redan öppnad
  4. Gulf Tungelsta, öppnar slutet april-13
  5. Gulf Sävsjö öppnar början av maj -13
  6. Gulf Staffanstorp öppnar början av maj -13
  7. Gulf Sörberget/Timrå öppnar början av maj -13
  8. Gulf Brolunda  öppnar början av maj -13
  9. Gulf Härnösand öppnar 1 juni -13
  10. Gulf Gråbo öppnar början av juni -13
  11. Gulf Sorunda öppnar början av juni -13
  12. Gulf Ronna Södertälje öppnar mitten av juni -13

Kommentarer (2)

Å vad händer nu?
    GULF i Gråbo har dragit ner persiennen sen tre-fyra veckor tillbaks. Det ryktas om bedrägerimisstanke mot ägaren.?
    Vad har GULF att säga i detta? Stationen hade tagit på sig all pakethantering för ca 8000 invånare i Gråbo. Nu står dessa helt utan paketservice. Finns det någon närliggande lösning i sikte.

- Kaikal - 2013-12-17 16:47 CET

Hej,

Vi kan tyvärr bara hänvisa till den polisutredning som pågår och innan den är klar är det svårt att säga vad som kommer att hända med stationen i Gråbo
    .