​Gunnebo sätter in åtgärder för att minska bilinbrott

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2018 11:23 CEST

Mölndals Parkerings AB och Gunnebo Slott och Trädgårdar AB har uppmärksammat den senaste tidens ökade bilinbrott på parkeringen vid Gunnebo och kommer nu göra preventerande åtgärder bla i form av begränsade in- och utfarter, övervakning samt tydligare skyltning.

I linje med Polisens råd gällande bilinbrott kommer Gunnebo informera tydligare inför besöket samt på plats.

Polisens råd:

Lämna aldrig synligt gods i bilen. Även en tom väska eller kartong lockar tjuven och du kan få onödiga skador, och därmed kostnader, på din bil.

Lämna inga mobiltelefoner, datorer eller andra stöldbegärliga saker kvar i bilen.

Ett öppet handskfack kan även visa tjuven att det inte finns något att hämta.

Lås alltid bilen när du lämnar den. Även om du har fjärrstyrt lås bör du känna efter att bilen verkligen är låst.

Vissa tjuvar använder störningssändare, som stör ut signalen från din bilnyckel. Kontrollera därför alltid manuellt att bildörren verkligen blivit låst. Annars blir din olåsta bil ett lätt byte.

Genom att tömma bilen själv undviker du att bli av med dina värdesaker.

Lena Vikström
VD Gunnebo Slott och Trädgårdar AB