Spanska Flugan spelas på Gunnebo Sommarteater 2017

Pressmeddelande   •  Mar 08, 2017 14:39 CET

Hans Josefsson, Reuben Sallmander, Nina Hammarklev och Stefan Ljungqvist på Gunnebo

När Gunnebo Sommarteater firar sitt 15-årsjubileum slår vi på stort med en riktig komediklassiker – Spanska Flugan.

Detta skrattpiller, som skrevs av Franz Arnold och Ernst Bach redan 1914, tillhör fortfarande de mest spelade komedierna.

På scenen ser vi Sven Melander, Ewa Roos, Reuben Sallmander, Hanna Hedlund, Stefan Ljungkvist, Hans Josefsson, Nina Hammarklev, Ulf Eklund, Jan Eriksson, Victoria Kahn, Björn Elmgren och Kattis Trollregn.

Senapsfabrikör Klinker (Melander) lever ett behagligt liv med sin hustru, tillika ordföranden i Göteborgs förening för stöd till ogifta mödrar (Roos). Plötsligt ger sig en gammal ungdomssynd tillkänna – den förförande dansösen Spanska Flugan, som gästspelat på Lorensbergs cirkus och haft ett rendez-vous med den då unge senapsfabrikören! Det ryktas om en son…

Stor ensemble, färg, fest, skratt, sång, dans och musik samt en massa förvecklingar bjuder vi på denna jubileumssommar.

Spelas 5 juli-13 augusti onsdag-lördag kl 19, söndag kl 14 och 18.