Gustavsberg lanserar marknadens bredaste sortiment med Hygienic Flush

Gustavsberg lanserar marknadens bredaste sortiment med Hygienic Flush

Idag den 17 februari lanserar Gustavsberg Hygienic Flush som standard på samtliga Nautic toaletter med marknadens bredaste sortiment. Hygienic Flush har en unik spolteknik och en öppen spolkant som endast har en tunn, lättstädad hygienlist runt skålens övre kant.

- Efterfrågan på Hygienic Flush har ökat stadigt sedan lanseringen för ett par år sedan. Det är helt enkelt rätt läge att ta steget fullt ut att göra Hygienic Flush till standard, säger Niclas Tenselius, Sverigechef Bath & Wellness på Villeroy & Boch Gustavsberg.

Marknadens bredaste sortiment

Vi lanserar flera nya modeller och får marknadens bredaste sortiment av världens kanske mest hygieniska toalett. Det finns flera valmöjligheter med olika sitsalternativ samt med eller utan ytbehandlingen Ceramicplus, allt för att det ska finnas en modell för alla. Ceramicplus är en smutsavvisande ytbehandling som gör att vattnet pärlar sig och minimerar att smuts och kalk fastnar.

Vi har det bredaste utbudet av Hygienic Flush toaletter på marknaden. Vårt sortiment erbjuder 10 olika golvstående och vägghängda modeller i totalt 46 olika utföranden. Sedan har vi ytterligare 9 vägghängda modeller utan spolkant under varumärket Villeroy & Boch.

Sedan tidigare har Gustavsberg även presenterat den nya designserien Estetic, formgiven av Jon Eliason, där alla vägghängda och golvstående toalettmodellerna kommer med Hygienic Flush som standard.

Hygienen framförallt

För många är toalettstolen det tråkigaste att städa i badrummet, det är svårt att komma åt bakom stolen och det finns många skrymslen där smuts lätt fastnar. Men de senaste åren har toaletten utvecklats och nya innovationer underlättar jobbet.

- Vi ställer allt högre krav på hygienen, men vill lägga allt mindre tid på att städa. Genom att ha en toalett med öppen spolkant förenklar du städningen, eftersom det är lättare att komma åt i det tidigare trånga utrymmet under spolkanten, säger Katharina Klotz, Marknadschef Bath & Wellness Norden och Baltikum på Villeroy & Boch Gustavsberg.