Ta in naturen i badrummet med My Nature från Villeroy & Boch

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2011 11:29 CET

Naturmaterial, milda färgnyanser, mönster och funktion –

den nya badrumsserien My Nature från Villeroy & Boch förenar naturlighet med ett modernt formspråk och ger utrymme för kreativa val och originalitet. Serien har belönats med det internationella designpriset Red Dot Award.

Den nya badrumsserien My Nature har hämtat inspiration från naturen och kombinerar mjuka organiska former med modern design som skapar en helt ny känsla i badrummet. Genom noggranna materialval, rena linjer och flexibla funktioner, speglar serien behovet av välbefinnande och balans i en stressig vardag. My Nature är en komplett badrumsserie och består av ett rörligt system med skåp, fronter och tillbehör, vilket ger stora möjligheter att göra badrummet individuellt och personligt.

Harmoniska kontraster – keramik och kastanjeträ

Villeroy & Boch har tolkat den rena stilen med hjälp av kastanjeträ, vit keramik och mönster inspirerade av naturen. Serien består bland annat av ett exklusivt handfat i keramik som kan fås dekorerat med ett bladmönster. Handfatet kombinerar de mjuka nätta linjerna i keramiken med en konsol i kastanjeträ som skapar en harmonisk kontrast. Lådorna under handfaten finns i färgval som sand, aqua och grått. Det mest iögonfallande i serien är det stora ovala badkaret i matt vit som lyser upp badrummet med sin ovanligt tunna och smäckra design. Badkaret finns i ett flertal olika utföranden. Exempelvis kan man få sockeln - som badkaret står på - i kastanjeträ, vitt porslin eller vitt trä.

Under framtagningen av My Nature har man även tänkt på att vara skonsam mot miljön. Exempelvis har LED-belysning använts till badrumsspeglarna för att spara energi och öka livslängden.

En annan smart lösning till spegelskåpen är accessoarerna – praktiska smålådor och tandborstmuggar som fästs med magnet direkt på skåpet vilket gör att de kan flyttas dit de passar bäst för stunden. Serien My Nature har belönats med den prestigefyllda designutmärkelsen Red Dot Award.

För mer information samt bilder välkommen att kontakta:
Kristina Hellner, PR & Communications Manager Gustavsberg. Telefon: 076-135 83 62, e-post: kristina.hellner@gustavsberg.com

Om Villeroy & Boch AG:
Villeroy & Boch - med säte i Mettlach, Tyskland har produktionsenheter i Europa, Mexiko och Thailand. Sortimentet består av artiklar från tre divisioner: Bad & Wellness, Hushållsporslin och Kakel. Villeroy & Boch, som grundades för mer än 260 år sedan, är ett europeiskt livsstilsföretag som är aktivt i 125 länder världen över. Läs mer på www.villeroy-boch.com.

Kommentarer (0)

Kommentera