Villeroy & Boch bjuder in till en stämningsfull jul

Villeroy & Boch bjuder in till en stämningsfull jul

Villeroy & Boch som världen över gjort sig kända för sitt atmosfärberikande porslin, presenterar nu inför högtidssäsongerna en samling nyheter samt erkända klassiker i ny tappning. Produkterna som garanterat sätter guldkant på säsongens firande har kommit till efter inspiration både från gamla traditioner med en stark anknytning till barndomens jular och dess firande, samt även en mer modernistisk kollektionslinje med stilren känsla för nutidens samtida uttryck.

Winter Collage- när en saga blir sann

Succékollektionen Winter Collage är ett verkligt hommage till julen och dess lekfulla traditioner. Inspirationen kommer från barndomens minnen och kollektionen har skapats med stark anknytning till sagornas värld. Med uppslag som jultomten och hans sagostund med barnen, till nu en ny kollektion där Snövit och de sju dvärgarna porträtteras i flertalet figuriner och dekorationer, blir Winter Collage en del av den drömska julen vi många eftersöker.

Winter Collage innehåller även ett stort urval utav artiklar med detaljerade dekorer. I kollektionen återfinner du allt från julgransdekorationer till den perfekta julkalendern noga utformad i porslin och trä, redo att fyllas med säsongen små överraskningar.

Förutom dekorationsartiklar finns även artiklar för det dukade bordet samt ett urval av produkter lämpade som uppskattad gåva inför säsongens fester och bjudningar.

Den årliga julutgåvan 2015

Den begränsade upplagan av 2015 års julutgåva består utav fem högkvalitativa artiklar, där alla kännetecknas av en guldstämpel i produkternas botten. Artiklarna i kollektionen består utav en liten skål, en mugg, en bjällra, en julkula alla med motiv från Snövit och de sju dvärgarna samt den klassiska års versionen av ängeln. De fem produkterna kommer i säsongens finaste presentboxar, vilket lätt gör dem till den perfekta gåvan eller samlingsobjektet.

Winter Bakerynya artiklar för årets julbak

Inför 2015 års julfirande återvänder kollektionstemat till det klassiska julbaket. När föregående års produkter fokuserade på det festiva i säsongen, så är detta års fokus helt på julens baktradition.

Alla artiklar i Winter bakery kollektionen består av finaste porslin, dekorerat genom litografisk teknik samt ett par handmålade detaljer i färgskalan rött, vitt, gult, orange och ett stänk av grönt.

Modern Christmas- trendiga juldekorationer med färgglad dekor

Julkonceptet Modern Christmas består utav porslinsartiklar i klart minimalistisk design med ett samtida uttryck av moderna jultraditioner.

Medan 2014 års kollektion var glittrande snöflingor i skimrande färg, är 2015 års sortiment desto mer färgglatt. En ny snöflingsdekor tar form i rött och grönt och bidrar till en atmosfärfull effekt, passande julens teman.

Decorated Christmas Accessories-Ny dekor på glas

Sortimentet Glas presenterar också nya produkter inför julsäsongen 2015. Julkollektionen kompletteras nu utav punschmuggar, i två olika storlekar. Glasen pryds av en högkvalitativ ornamentering som förgyller stämningen på julens dukade bord.

För mer information, högupplösta bilder samt produktutlån, vänligen kontakta:

SPALT PR

Rebeckah Stensson

rebeckah.stensson@spaltpr.com

Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg och Villeroy & Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler, badkar och massagebadkar. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar. Läs mer på www.gustavsberg.com