Villeroy & Boch på Ambiente 2015 i Frankfurt

Mellan 13-17 februari 2015 kommer Villeroy & Boch att närvara vid Ambiente-mässan i Frankfurt, hall 4.1 och stånd A01. De finns då på plats för att visa upp nya produkter från sina porslin-, besticks-, glas- och tillbehörsserier där fokus i år ligger på att förmedla de känslor som en speciell gåva kan ge.

Oavsett ändamål och syfte erbjuder Villeroy & Boch något för alla smaker vare sig det gäller den ultimata julklappen, en bröllopspresent eller en spontan uppskattning. Alla nya serier och kollektioner genomsyras av tanken att samtliga produkter ska kunna vara den perfekta gåvan. Man har dessutom uppdaterat sortimentet med en särskild gåvokollektion i vilken dekoren Mariefleur har nytolkats, vilket resulterat i expressiva pjäser. Årets tematik och koncept ligger vid högtider som jul och påsk där trender inom matlagning, kaffe och te legat till grund i utformningen av dekor och sortiment. Exempelvis kommer man att fånga den rådande trenden kring grillning med sin egen BBQ-kollektion inför Ambiente 2015.

Besökarna på Ambiente 2015 har mycket att se fram emot från Villeroy & Boch. Den uppdaterade kollektionen NewWave Caffé Animals of the World har fyra motiv som gestaltar fåglar från olika kontinenter som lever i vatten, och en helt ny premium-kollektion för dryckesglas i kristall, vid namn Grand Royal, kommer presenteras. Inspirerad av Royal-serien från 1960-talet kombinerar Grand Royal den svunna tidens elegans med ett modernt, uppdaterat formspråk för en nostalgisk och elegant upplevelse. Med kollektionen Amazonia Anmut har man applicerat den prisbelönta Amazonia-dekoren med Anmut-designen för ett helt nytt koncept.

I hall 4.1 och stånd A01 finner besökarna Villeroy & Boch på Ambiante-mässan.

För mer information, kontakta:

Rebeckah Stensson

Spalt PR