Från vänster på bilden: Linus Lundgren, Anneli Zalavary, Henrik Henningsson och Daniel Linde

​Villeroy & Boch Gustavsberg förstärker sin svenska säljorganisation

En av Villeroy & Boch Gustavsbergs styrkor är att man alltid arbetar nära kunderna och fokuserar på att kontinuerligt ta fram innovativa och energieffektiva produkter och lösningar. För att behålla positionen som en av de ledande badrumsleverantörerna på den svenska marknaden satsar man nu stort på premium varumärket Villeroy & Boch. Säljorganisationen stärks med två nya KAM:ar för varumärket Villeroy & Boch inom segmentet Bath & Wellness och två nya säljare för Gustavsberg i region Syd.

Anneli Zalavary blir KAM för Villeroy & Boch i Stockholm och norra Sverige. Henrik Henningsson som tidigare arbetat som säljare i Göteborg tar sig an den andra KAM-tjänsten för Villeroy & Boch i västra Sverige.

I region syd stärker Linus Lundgren och Daniel Linde upp sälj för Gustavsberg.

- ”Vi har en stark position på marknaden och jag ser positivt på framtiden. Att vi nu tar en kraftfull satsning på varumärket Villeroy & Boch, känns som ett steg i helt rätt riktning. Det är ett mycket bra komplement till varumärket Gustavsberg med dess breda portfölj och oändliga valmöjligheter. Villeroy & Boch syns idag på flera hotell i Sverige och vi ser nu fram emot att även få se Villeroy & Boch i fler hem”, säger Niclas Tenselius, Sverigechef på Villeroy & Boch Gustavsberg.

Anneli Zalavary, har länge arbetat med försäljning och kommer närmast från restaurangbranschen där hon arbetat som Sortiment & Inköpschef för restaurangutrustning hos Martin & Servera. Anneli har stor erfarenhet från att ha arbetat med företagskunder och kundrelationer, vilket hon kommer ha stor nytta av i sin roll på Villeroy & Boch Gustavsberg.

-”Jag ser det som en spännande utmaning att få vara med och bygga varumärket Villeroy & Boch i Sverige. Det finns en stor potential och med ett fokuserat och proaktivt arbete med att synliggöra varumärket kommer vi att ta marknadsandelar”, säger Anneli Zalavary.

Henrik Henningsson har arbetat som säljare sedan 2016 i bolaget och blir nu KAM för Villeroy & Boch. Henrik har tidigare arbetat med alla varumärken inom bolaget men kommer nu satsa allt på Villeroy & Boch.

-”Jag har alltid haft ett gott öga för Villeroy & Boch´s produkter då det är lite utöver det vanliga. Det är något som våra kunder mer och mer får upp ögonen för, och jag ser alla möjligheter till att det här kan bli något stort", säger Henrik Henningsson.

Till region Syd förstärks organisation med Linus Lundgren och Daniel Linde som säljare. Båda kommer från branschen och har gedigen erfarenhet av både försäljning och badrumsprodukter.

-"Vi är mycket glada över att kunna hälsa både Anneli, Linus och Daniel välkomna till bolaget och Henrik välkommen i sin nya roll. Vi ser tillskottet av dessa nya roller och personer som en viktig pusselbit för oss och vår fortsätta utveckling av företaget och för att stärka varumärket Villeroy & Boch i Sverige", avslutar Niclas Tenselius.

För mer information:

Niclas Tenselius, Sverigechef Villeroy & Boch Gustavsberg, niclas.tenselius@gustavsberg.com

Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena VIlleroy & Boch, Gustavsberg och Vatette. Med fokus på det kompletta badrummet tillhandahåller man produkter som t ex WC, tvättställ, blandare, dusch, badrumsmöbler och badkar och installationsmaterial. Gustavsbergsgruppen har i dag cirka 400 medarbetare och omsätter över 1,1 miljard SEK (med tableware och export ännu mera) . Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar.

Gustavsberg har en lång tradition, man startade porslinstillverkning redan år 1825. I Sverige har Gustavsbergsgruppen idag produktionsanläggningar i Gustavsberg och Vårgårda, men ingen porslinstillverkning sker längre i Sverige. I Vårgårdafabriken tillverkar man sina blandare och det marknadsledande rörkopplingssystemet Vatette.

Filosofin har sedan starten varit hög kvalitet, god formgivning, tidlös design och innovativa lösningar. Företaget satsar stort på vattenbesparing och miljöarbete. Läs mer på www.gustavsberg.se