Hypocampus inleder samarbete med NTI-skolan

Hypocampus inleder samarbete med NTI-skolan

NTI-skolan med närmare 60 000 studerande årligen i Norden har valt att samarbeta med Hypocampus för att utveckla NTI-skolans digitala pedagogik.

– Vi har varit inställda på att ta steget över till nya studentgrupper ett tag nu och är mycket glada över att göra det med NTI-skolan som har ett genuint intresse för att deras studerande ska kunna studera på ett sätt som gör lärandet mer lustfyllt och effektivt. Genom att använda vår mjukvara som bygger på kvantitativ pedagogisk forskning hoppas vi kunna höja resultaten ytterligare. Inom ramen för samarbetet kommer vi även sjösätta de adaptiva lärandedelar vi utvecklat under våren, säger Elias Berge, VD på Hypocampus.

För mer information, kontakta:

Elias Berge, VD på Hypocampus på elias@hypocampus.se eller 073-553 17 89.

Om Hypocampus

Hypocampus AB är ett företag från Göteborg som utvecklar en digital plattform för lärande. I Hypocampus plattform studerar idag 3700 läkarstudenter och läkare enligt de evidensbaserade metoder som främjar ökad inlärning och får större del av kunskapen att fastna i långtidsminnet. Genom att använda test enhanced learning och spaced repetition (en metod som bygger på att man kan öka långtidsinlärningen genom att dela upp repetitionstillfällena utefter kalkylerade intervaller) och sedan optimera inlärningsprocessen utifrån personliga lärförmågor och kunskapsluckor, är målet med mjukvaran att på sikt höja kunskapsnivån i hela läkarkåren och att sprida konceptet till andra utbildningar. Hypocampus ingår i Göteborgs universitets inkubator hos GU Ventures och ägs idag av grundarna och GU Ventures.

Om NTI-skolan

NTI-skolan är inriktad på lärarledd vuxenutbildning online, för såväl privatpersoner som företag och organisationer. Hittills har mer än 186 016 studerande utbildats på NTI-skolan, årligen nära 60 000. NTI-skolan är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag som verkar i hela utbildningskedjan, från förskola till vuxenutbildning. Totalt finns 140 000 barn, elever och vuxenstuderande i någon av AcadeMedias verksamheter under ett år.

Om Edtech-branschen

Branschen för Education Technology, Edtech, är en av de snabbast växande branscherna i världen, enligt en kartläggning som genomförts av branschorganisationen EdTech Sweden med medfinansiering från Vinnova. 2020 spås den globala marknaden vara värd 252 miljarder dollar. Det finns en stark tro på att gränslandet mellan teknologi och lärande kommer att utvecklas och att marknaden kommer att öka markant.