Gymnasium.se byter utseende

Nyhet   •   Jan 27, 2010 09:13 CET

Gymnasium.se, Sveriges söktjänst för att hitta gymnasieskolor, har lanserat sin nya webbplats med ny layout och förbättrad sökfunktion.  Den nya sajten har en ny design som skapar en högre användbarhet och gör sajten mer lättöverskådlig.

Gymnasium.se har genomgått en stor förändring. Layouten på sidan kommer att bytas ut för att ge dig en mer användarvänlig söktjänst. Förutom de grafiska förändringarna, har även sökfunktionen genomgått en ren teknisk förbättring. Allt för att sökprocessen ska gå snabbare för användarna.

Samtliga funktioner kommer att fungera som tidigare, den största skillnaden är att vi har breddat sajten för att ha möjlighet att lägga till fler funktioner samt optimera utseendet på träfflistan.

Gymnasium.se är en söktjänst för gymnasieskolor i Sverige såväl som en webbportal för gymnasiestudier. Vår affärsidé är att hjälpa gymnasieskolor att finna elever till sina gymnasieprogram såväl som att hjälpa elever hitta sin gymnasieskola. Detta gör vi genom vår användarvänliga söktjänst där elever, lärare, föräldrar och studie- och yrkesvägledare kan läsa om skolor och gymnasieprogram, öppet hus, elevrecensioner, räkna ut meritvärde och mycket mer.

Bakom gymnasium.se står Studentum AB som har Sveriges mest använda söktjänster inom utbildning, tex » studentum.se, » utbildning.se, » kurser.se, » educations.com m.fl.