Studenten på fredagen - jobbade på måndagen

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2017 13:57 CEST

Gymnasium.se presenterar: Yrkesambassadörerna

Hur ser framtiden ut om man väljer ett yrkesprogram på gymnasiet?

Det råder en brist på kunskap gällande de gymnasiala yrkesprogrammen och möjligheterna de medför.

I höst kommer därför Gymnasium.se att lyfta yrkesprogrammen genom att porträttera elever som läst yrkesprogram och som gjort spännande resor från utbildning till arbete. Gymnasium.se vill med hjälp av dessa yrkesambassadörer ge blivande gymnasieelever en stor skopa inspiration och en bättre förståelse för hur yrkesprogram kan bana vägen för deras framtida karriärer.

”Jag tog studenten på fredagen och jobbade på måndagen.”

Malin Arkelöw är först ut i Gymnasium.se:s artikelserie om Yrkesambassadörerna. En ambitiös ung tjej som gladeligen hoppas på att inspirera andra. Via sitt yrke har hon fått chansen och träffa en av sina idoler och tävla i Skol-VM. Gymnasium.se kontaktar henne för att ta reda på mer om hennes resa från gymnasiet till idag, samt ta del av hennes erfarenheter.

Läs artikeln med Malin här!