Sveriges populäraste program under 2017

Pressmeddelande   •   Apr 05, 2018 10:34 CEST

Populära program 2017!

Hur populära är de olika gymnasieprogrammen egentligen? Vi har sammanställt årets mest besökta program på gymnasium.se och listar nedan de tio mest populära programmen i Sverige! I listan finns både högskoleförberedande och yrkesförberedande program. Hur ligger ditt program till?

Sedan 2016 har Teknikprogrammet puttat ner ekonomiprogrammet till en fjärde plats och tagit över tredjeplatsen. Även barn- och fritidsprogrammet har gått upp ett steg, till en 8:e plats och el- och energiprogrammet har fått flytta ner till en nionde plats. Vi har sammanställt antalet sidvisningar för varje programs söksida på gymnasium.se och listat de tio populäraste programmen.

Klicka här för att se hela listan!

Vill du veta mer om vilka program, inriktningar eller yrken som sökts mest på under 2017? Ladda ner gymnasiebarometern här för en fullständig rapport!

gymnasium.se är Sveriges största söktjänst för gymnasieskolor, med i genomsnitt 200 000 besök i månaden. På gymnasium.se finns samlad information om alla gymnasieskolor i Sverige. Bakom gymnasium.se står Educations Media Group, som driver söktjänster som till exempel studentum.se, utbildning.se och kurser.se.