Stadium och Gymnastikförbundet förlänger samarbetet

Sveriges största sportkedja Stadium förlänger sitt avtal med Svenska Gymnastikförbundet ytterligare sex år, där Stadium blir officiell sportleverantör och samarbetspartner till förbundet. Avtalet innebär att Stadium fortsätter som officiell sportleverantör och samarbetspartner till förbundet och får, förutom bred exponering i samband med alla landslag, även möjligheten att gynna förbundets ökade ungdomssatsning.

– Det är naturligtvis mycket glädjande att Stadium väljer att förlänga avtalet.  Vi är mycket nöjda med vårt samarbete och kan nu med Stadiums hjälp fortsätta utvecklingen av vår breda verksamhet. Vi har
många gemensamma nämnare – båda vill bland annat bidra till ett aktivt liv och tillsammans nå nya höjder, säger Stefan Bengtsson, generalsekreterare i Gymnastikförbundet.

Stadium och Svenska Gymnastikförbundet har en framgångsrik historik tillsammans som sträcker sig tillbaka till 2010.  I och med det nya avtalet fördjupas samarbetet ytterligare, inom såväl elit- som ungdomsgymnastik.Tillsammans samlar man krafter att aktivera och engagera nära 113 000 barn
och unga i åldrarna upp till 20 år till en aktiv, rolig och hälsosam livsstil.

– Stadiums vision är att uppmuntra människor i alla åldrar och nivåer till ett aktivt liv. För oss känns ett fortsatt samarbete med Svenska Gymnastikförbundet helt rätt och går i linje med Stadiums vision, att stötta barn- och ungdomssatsning, säger Daniel Johansson, Sponsringsansvarig på Stadium.