Anna Iwarsson Gymnastikförbundets nya ordförande

Anna Iwarsson Gymnastikförbundets nya ordförande

Av en enig förbundsstämma valdes idag Anna Iwarsson till ny ordförande i Gymnastikförbundet. Två nya styrelseledamöter valdes även under förbundsmötet - David Ahlin och Eva Sundmalm.

– Jag känner mig stolt och glad över att ha blivit vald till ordförande i Gymnastikförbundet. Att få vara med och förverkliga idrottens och gymnastikens gemensamma strategi är både sporrande och utmanande. Det känns också bra att komma till en så välmående organisation som är i en spännande utvecklingsfas, säger Anna Iwarsson, nyvald ordförande i Gymnastikförbundet.

Anna Iwarsson, som är bosatt i Stockholm, är författare och opinionsbildare inom värdebaserat ledarskap, folkhälsa med inriktning på träning samt hållbar livsstil. Hon har 30 års erfarenhet inom tränings-, hälso-, och sjukvårdsbranschen. Åren 2000-2012 var hon generalsekreterare för IF Friskis & Svettis i nio länder. Anna är även ledamot i Riksidrottsförbundets styrelse.

– Det finns en unik kärna i gymnastiken, något som jag inte minst fått bekräftat under helgens förbundsmöte. Tillsammans med styrelsen ser jag fram emot att få leda och inspirera till att ytterligare förstärka gymnastikens verksamhetsidé om rörelse hela livet, kommenterar Anna Iwarsson.

Två nya ledamöter valdes in

Utöver val av ny förbundsordförande valdes två nya ledamöter in i styrelsen – David Ahlin och Eva Sundmalm. Lars Mörk och Ingela Nilsson valdes om på ytterligare två år.

Gymnastikförbundets styrelse består av:

• Anna Iwarsson, ordförande
  • Suzanne Lundvall
  • Lars Mörk
  • Anders Caspár
  • Edit Eriksson
  • Ingela Nilsson
  • Per Malmborg
  • David Ahlin
  • Eva Sundmalm

För mer information kontakta:

Anna Iwarsson, ordförande Gymnastikförbundet, 0763 - 44 50 60