Karl Idesjö fyra i världscupsfinal i barr

Karl Idesjö fyra i världscupsfinal i barr

I Osijek i Kroatien lyckades Karl Idesjö, Hammarbygymnasterna, idag ta en helt fantastisk fjärdeplats i sin andra världscupsfinal i karriären.

Med ett fint kval i ryggen lyckades Karl Idesjö återigen köra igenom en kanonserie i barren. Med poängen 13,667 placerade han sig på en strålande fjärde plats där avståndet till medalj var ytterst litet, 0,033 poäng. Vann finalen gjorde Robert Tvorogal, Litauen före Sercan Demir från Turkiet. Bronset gick till ryssen Aleksandr Kartsev.

Detta var Kalles andra världscupsfinal i karriären. Nästan på dagen för ett år sedan var han i final i just Osijek, Kroatien. Då slutade han på en åttonde plats, ett resultat som han i dag förbättrade med råge.

-Vi är väldigt nöjda med detta resultat även om det var irriterande nära ett brons. Vi har jobbat länge och hårt med landslaget och Kalle men även Kim Wanström och Christopher Soos visar att svensk manlig artistisk gymnastik har gått framåt, säger förbundskapten Fredrik Pierreville.

1. Robert TVOROGAL, Litauen, 14,067
  2. Sercan DEMIR, Turkiet, 14,067