Svensk Gymnastik och Scandic inleder samarbete

Svensk Gymnastik är en idrott som växer och utvecklas. Verksamheten är mångfacetterad och inkluderar alltifrån barngymnastik, gruppträning och parkour till tävlingsgymnastikens åtta olika discipliner.Idag är det 229 000 medlemmar som tränar och tävlar i gymnastik i hela landet.

– Scandic är en kedja som vill satsa på idrotten och vi ser fram emot ett samarbete, där våra aktiva som väljer att bo på hotell i samband med tävling kan göra det genom ett bra och prisvärt alternativ. Vi är också glada över att Scandic ser de positiva värden som finns inom gymnastiken, säger Johan Fyrberg Generalsekreterare på Gymnastikförbundet.

Varje år genomförs över 50 rikstävlingar fördelat på de åtta olika tävlingsdiscipliner som finns inom Svensk Gymnastik. På tävlingarna deltar gymnaster från hela landet och arrangemangen innebär ofta en eller flera övernattningar.

– Gymnastiken är en för oss intressant idrott som växer. Här har också funnits en tradition av att bo i skolsalar i samband med tävlingar. Vi hoppas att allt fler ser värdet av att på ett prisvärt sätt få en god natts sömn och en bra frukost som en naturlig del av uppladdningen inför tävling eller i samband med lägerverksamhet, säger Rickard Forsberg, sportchef på Scandic.

För mer information kontakta:

Lotta Darlin, marknads- och kommunikationschef Gymnastikförbundet, 0708 -91 21 07

Johan Fyrberg, generalsekreterare Gymnastikförbundet, 08-699 64 94

Rickard Forsberg, Sportchef Scandic, 0709- 73 55 71

Svensk Gymnastik har många ansikten. Rolig och lekfull träning i ständigt nya former. Tävlingsutmaningar för dem som vill mer. Olika men ändå lika - den egna kroppens rörelser i centrum. God hälsa och välbefinnande genom rörelse, gemenskap och personlig utveckling - det är Svensk Gymnastik. Hos oss är alla välkomna.