Så kan gig-ekonomin bidra till bättre hälsa och välbefinnande

Fenomenet med egenföretagande konsulter ökar. Många höjer dock ett varningens finger och oroar sig för att otrygga arbetsformer, med risken att individen kan halka ur de sociala trygghetssystemen, ska skapa ohälsa. Men rätt skött kan ”giggandet” istället öka välbefinnandet och arbetsglädjen.

Kom och lyssna på när Urban Gjers, grundare och kompetensledare Berotec AB, intervjuas onsdagen 3 juli klockan 15.00 hos HållbarTillväxt på Hamngatan/Hamnplan.

Heta stolen – Hållbar Tillväxts ABs spännande intervjuer visar bredden i och möjligheterna med hållbarhetsarbete i näringslivet

Hållbarhet blir allt mer aktuellt för företag i Sverige. Följ intervjuerna i Heta stolen hos HållbarTillväxt AB och få med dig nyttig kunskap och tips för det dagliga arbetet. Intervjuerna speglar bredden i hållbarhet, hur det påverkar den interna verksamheten i praktiken och hur hållbarhetsarbetet kan vändas från kostsam administration till ett verkligt stöd för en bättre och mer lönsamma affärer.

www.hallbartillvaxt.eu

• Västra Götaland

HållbarTillväxt är managementkonsulter som arbetar med framåtriktade företag och organisationer för skapa långsiktigt ekonomiskt, socialt och miljömässigt hållbara verksamheter. Vi utgår från organisationens ordinarie verksamhet och bidrar till långsiktigt livskraftiga affärer. Våra kompetensområden är affärsutveckling, bolagsstyrning, hållbarhetsstrategier och -planer, hållbarhets- due dilligence samt hållbarhetsredovisning och -rapporter.