Nu har Habo certifikat om kvalitet och miljö

Nyhet   •   Nov 02, 2018 09:00 CET

Under våren 2018 blev Habo kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.

Under våren 2018 blev Habo kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.
- Vårt kvalitets- och miljöledningssystem, som vi jobbat efter en längre tid, har nu blivit certifierat av tredje part säger Yvonne Callderyd,
projektcontroller på Habo.

TIDIGARE ARBETADE YVONNE med kvalitets- och miljöfrågor på ett företag som hade kunder inom offentlig sektor. Där var certifiering enligt ISO 14001 ett krav för att överhuvudtaget få lämna anbud. Oavsett kund är det viktigt att företag arbetar på ett strukturerat sätt. Det främjar alla, framförallt kunden.
Det är vad ledningssystem handlar om, att få struktur i arbetet som ger förutsättning för ständiga förbättringar. Ledningssystemet kontrolleras nu av utomstående part, i Habos fall Intertek, som tidigare hette SEMKO.
Certifieringen föregicks av en miljöutredning som hjälpte Habo att identifiera aktiviteter med störst miljöpåverkan. Genom att fokusera på att minska miljöbelastningen på just dessa, blir resultat mer positivt för miljön och leder till en alltmer hållbar utveckling.
– Det är en ständigt pågående process för att nå maximal kundupplevelse, sammanfattar Yvonne Callderyd.

Kommentera