Habo breddar utbudet inom hänglåssegmentet

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2018 16:25 CET

Efter mer än 90 år i branschen kompletterar vi det traditionella låssortimentet genom att lansera ett helt eget hänglåssortiment.

I Habos sortiment ingår allt ifrån klassiska hänglås i mässing till moderna aluminiumlås och hänglås som är anpassade för extra väderutsatta förhållanden. Vare sig du ska låsa skolskåpet, båten eller containern på byggarbetsplatsen så har Habo hänglås som täcker alla behov.

Flertalet av de klassade låsen är svensktillverkade och uppfyller SBSC-kraven samt EN1230. Ett självklart val när du söker klassad låsning. Önskar kunden fler nycklar eller likalåsning erbjuder Habo även en låsverkstad för de klassade låsen.

Det breda sortimentet ställer också krav på förpackningarna. Habo har jobbat mycket med att ta fram tydliga och enhetliga förpackningar som informerar om användningsområdena för respektive lås. Förpackningen spelar också stor roll när slutkunden navigerar i hyllan.

Habo är företaget från orten med samma namn. En gammal smidesverkstad som utvecklats till Nordens ledande företag på funktionella beslag. Läs vidare så förstår du varför.

I vårt huvudsortiment kan du botanisera bland närmare 7000 artiklar som gör hemmet trivsamt och funktionellt. Merparten utgörs av vårt eget varumärke Habo. Vår egen produktion startade redan 1921 - så vi vet vad vi pratar om. Idag har vi säljbolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland som besitter unik kompetens om respektive marknad. Vi tillhandahåller lokala sortiment för respektive marknad anpassade efter färg, form, tradition, standards och måttsättning. Habo Gruppen är därmed en ledande leverantör av beslag i Norden.

Håll utkik efter Habo i byggfackhandeln, järnhandeln och på stormarknader. Återförsäljarna finns nära dig och kan det mesta om våra produkter. Habo Gruppen förser även industrin samt grossister med beslag.