HNS bjuder in till pressträff med frukost i Stockholm - 26 november på Quality Hotel Globe

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2011 16:29 CET

Träffa Hästnäringens Nationella Stiftelse (HNS) under hästtävlingarna i Ericsson Globe. Vi berättar om de senaste nyheterna inom svensk hästnäring, bland annat om den pågående framtidsspaningen, som genomförs av alla stora hästorganisationer, och en ny rapport om nyckeltal kring svensk hästavel och uppfödning.

HNS bjuder in till ett frukostmöte kl 08.00 på Quality Hotel Globe i samband med Stockholm International Horse Show i Ericsson Globe. Vi kommer att presentera aktuella ämnen samt även berätta om den nya brukskuskutbildningen vid Strömsholm som planeras starta under hösten 2012. – HNS har under många år stöttat Brukshästorganisationernas Samarbetskommitté för att få igång en kuskutbildning, nu är vi på god väg. Speciellt roligt för oss är det att den planeras förläggas till Ridskolan Strömsholm, säger Stefan Johanson, VD HNS.
– Det här kommer innebära att vi utbildar sexton möjliga entreprenörer, som kan erbjuda kommuner och andra intressenter möjligheten att utföra parkskötsel, tätortsnära skogsbruk, sophämtning, snöröjning med mera på ett både mycket socialt och miljövänligt sätt, säger Stefan Johanson.

Med på mötet
Utbildningschef Becky Evensen från Ridskolan Strömsholm kommer att vara på plats under frukostmötet och svara på frågor. Med på mötet är även Helena Carlsson, Johan Fyrberg, Anahita Arai och Jessica Bergström som arbetar med Framtidsspaning 2.0.

Kom och ät frukost, mingla och hör de senaste nyheterna om hästnäringen.

Fakta om pressmötet:
Frukost serveras från klockan 08.00.  Pressmötet pågår mellan kl. 08.30 och 09.00. Vi finns kvar till kl. 09.30 för att svara på frågor
Plats: Quality Hotel Globe
Adress: Arenaslingan 7, plan 4 lokal Neptunus
Media kan anmäla sig till frukostmötet genom att skicka ett e-brev till anahita.arai@nshorse.se senast söndag den 20 november.

Anahita Arai, verksamhetssamordnare HNS

Hästnäringens Nationella Stiftelse, HNS, är ett samverkansorgan inom svensk hästsektor. Speciellt intresse ägnas åt utbildning och avel och uppfödning. HNS har det övergripande ekonomiska och organisatoriska ansvaret för Hästnäringens Riksanläggningar Flyinge, Strömsholm och Wången. Andra verksamhetsområden är gemensamma hästpolitiska frågor samt forskning och utveckling via Stiftelsen Hästforskning.
HNS, Hästsportens Hus, 161 89 Stockholm,
www.nshorse.se