3 BAGERIER PÅ MINDRE ÄN 3 ÅR

Ett framgångsrikt koncept med klassiska tårtor med modern twist och naturliga råvaror. Haga Tårtcompani & Bageri har öppnat sitt tredje bageri med produktion och kafédel i Hammarby Sjöstad.

I januari 2014 startade det första bageriet i Vasastan på Torsgatan. Ett år senare var det dags för nästa etablering på Kungsholmen på Fleminggatan och nu i september har det tredje bageriet öppnats i Hammarby Sjöstad på Hammarby Allé 1.

Det har visat sig att klassiska handgjorda tårtor med modern twist och med de bästa naturliga råvarorna är ett framgångrikt koncept. Haga Tårtcompani & Bageri har på kort tid blivit en av Stockholms populäraste tårtleverantörer. Man bakar på plats och har en öppen produktion med tillhörande kafédel.

När Oscar Målevik, konditor och bagare och Anna Cardelius med en akademisk utbildning inom livsmedelskunskap och marknadsföring startade Haga Tårtcompani & Bageri möttes de av en viss skepsis från omgivningen, vilket visade sig vara obefogat. Succén är given.

”Vi delade en passion för tårtor och bakverk och vi insåg att vi tillsammans hade kunskapen och erfarenheten som krävdes för att göra något riktigt bra” säger Anna Cardelius.

”En av de vinnande faktorerna är att vi bakar våra tårtor på plats. De är härproducerade. Kunderna kan direkt tala med konditorn och komma med önskemål. Produktionen blir en show” säger Oscar Målevik.

För mer information och bilder

Anna Cardelius

anna@hagabageri.se

• tårta