Ny restaurang på Hagabadet!

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2017 19:10 CEST

Tjejerna bakom restaurang Lemon & Lime. Från vänster Cecilia Karlsson, Lisa Forsberg, Rebecka Nord och ägar Alexandra Brand

Nu öppnas dörrarna igen till Hagabadets restaurang i Haga – med frukost, lunch och den härliga helgbrunchen, precis som tidigare.

Fast riktigt som tidigare blir det inte. Frukosten är sig lik – riklig och generös för morgontidiga medlemmar. Men sen blir det nyheter. På entréplanet blir det café med juicer och smoothies, kaffe och bakverk, och halvtrappan upp blir det buffé till lunchen i Vaktmästare Karlssons Matsal.

Ny entreprenör är Alexandra Brand, som tidigare har Juicekällan i Göteborg – med en juicebar på Kyrkogatan och en i entrén på NK vid Fredsgatan. Nu öppnar hon alltså en restaurang på Hagabadet, med nya namnet Lemon & Lime.

– Det här är ett helt nytt koncept, säger Alexandra. Jag ställde samman det när jag hörde att Hagabadet var ute efter en ny verksamhet i restaurangen. Jag jobbar ju mycket med hälsoinriktade produkter i våra juicer och smoothies, och det passar ju bra här och ingick också i förutsättningarna. Men jag kan inte laga mat, så jag har tagit in medarbetare som kan det. Cecilia Karlsson som tidigare hade Kale´is Kaffe & Mat lagar fantastisk mat! Jag förstår inte vad hon gör – det är smaker och konsistenser och färger – allt! Så när Kale´is skulle stänga så bad jag henne komma med mig hit, och det gör hon.

Tillsammans med Cecilia är även Rebecka Nord, som sedan tidigare har sin firma Växtdelikatessen med kurser och catering, och Lisa Forsberg, känd instagrammare som ”douxpastry” som kommer att baka restaurangens bröd och bakverk.

– Vi kommer att laga mat från grunden, säger Cecilia. Riktiga, säsongsanpassade råvaror, och vi gör allting själva, inga halvfabrikat. Mycket växtbaserat.

– Vi på Hagabadet är jätteglada över det nya köket, säger Helene Johansson, Wow experience manager på Hagabadet. Vi har ju haft restaurangen som en del av företaget här tidigare, men efterhand har vi kommit fram till beslutet att vi ska ägna oss åt det vi är bäst på – träning och spa. Nu tar vi in en entreprenör som är bäst på restaurang. Och så krokar vi arm och gör en gemensam sak – vi hjälper människor att göra bra val, vare sig det gäller träning, vila eller mat! Så vi välkomnar Alexandra och hennes gäng, och våra medlemmar till den nya restaurangen!

För ytterligare information kontakta

Alexandra Brand, restaurangchef/ägare Lemon & Lime , mail restaurang@hagabadet.se tel 0704-192943 eller till restaurangen 031- 600635

Helene Johansson, ägare Hagabadet helene.johansson@hagabadet.se, tel 0706 600827

Hagabadet är det gamla badhuset i Göteborg som byggdes 1876 som ett led i att stoppa kolerans härjningar i staden under 1800-talet. Än i dag sysslar vi med att hålla folk friska, starka och levande. Vi tror på att kroppen är människans viktigaste och mest komplexa instrument och vår mission är att ge varje människa 10 extra år av livskvalité.Under vårt tak erbjuder vi träning från morgon till kväll 7 dagar i veckan, flera varma vackra bad, stans bästa PT,s och en restaurang som älskar kombinationen nytta OCH njutning

Vår yogastudio PureYoga ligger i framkant och är en av de största i Sverige med tre salar varav 2 är för varm yoga. Utbudet sträcker sig från yoga för nybörjaren till utbildningar för den som vill gå vidare till att själv lära ut.

Behandlingsavdelningen för massage, kurer och skönhetsvård arbetar med skönhets- och spaprodukter från bl a Kerstin Florian samt med K Lift vid avancerad skönhetsvård. Vår historia vårdar vi ömt genom att också erbjuda robusta behandlingar som i modern tid nu utvecklats till sköna behandlingar såsom saltscrub, tångbad, tångmassage med nyskördad tång från det friska västerhavet.

Våren 2015 går till historien som det år då Hagabadet återigen expanderade och öppnade ytterligare ett badhus i Göteborg. Hagabadet Spa & Studio i Sannegården, Älvstranden öppnade med fokus på yoga, spa, bad och restaurang.

Vinter 2017/2018 öppnar vi ytterligare en studio. Denna gång i samarbete med Radisson Hotell Blu i Göteborg och med fokus på skön yoga och ett unikt spa med bevarade delar av Göteborgs stadsmur från 1600-talet.

Idag är Hagabadet göteborgarens destination när det gäller hälsa och njutning. Kundgrupp på Hagabadet är främst +30 år och uppåt där en stor grupp medlemmar är + 60 år.

Här hittar du det som gör livet extra levande; spa, träning, bad, yoga, behandling, bistro, skratt och möten mellan människor.

Hagabadet - ren göteborgsk njutning sedan 1876

Kommentarer (0)