Hagainitiativet blir partner i företagsnätverket We Mean Business

Hagainitiativet går med som partner i We Mean Business, en sammanslutning av organisationer som arbetar tillsammans med flera tusen av världens mest inflytelserika företag och investerare. Nätverket arbetar för att lyfta fram näringslivets röst, agera som katalysator i klimatfrågor och driva på för en starkare klimatpolitik.

We Mean Business arbetar tillsammans med företag som ser att transformationen mot ett samhälle med låg klimatpåverkan är den enda vägen för hållbar ekonomisk tillväxt. För att påskynda denna transformation agerar We Mean Business som en plattform som lyfter fram näringslivets röst och driver på för en starkare klimatpolitik.

- Utan näringslivet stannar klimatarbetet. Därför är jag glad över att så många företag ser att åtgärderna är lönsamma. Vårt nya samarbete med We Mean Business visar att insikten är global och tillsammans ökar våra möjligheter att påverka klimatpolitiken världen över, säger Nina Ekelund, programdirektör i Hagainitiativet.

Hagainitiativet presenterade i förra veckan sina nya klimatmål; att vara fossilfria i sina egna verksamheter till 2030. De nya målen innebär att företagen i initiativet kommer att nå nollutsläpp 15 år tidigare än vad som anges i regeringens föreslagna klimatmål.

- Målen som företagen i Hagainitiativet har satt upp, att bli fossilfria till 2030, är ambitiösa men möjliga att uppnå. Vi välkomnar och stödjer Hagainitiativet som en partner och ser fram emot att jobba nära tillsammans med dem i framtiden, säger Nigel Topping, vd We Mean Business.

Läs mer här.

mobil: 0735-022 464