NY SVERIGECHEF TILL HAGLÖFS

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2017 13:02 CEST

Med syftet att fortsätta bygga ett starkt och hälsosamt varumärke på hemmamarknaden Sverige, rekryterar outdoorföretaget Haglöfs nu Fredrik Jangemyr till rollen som svensk landschef.

Fredrik Jangemyr kommer närmast från en ledande säljroll på ASICS och har dessförinnan erfarenhet från flertalet seniora positioner på bland annat Garmin, Mammut och Ajungilak.

­­— Med erfarenhet från både den svenska och den internationella sport- och outdoorbranchen får vi i Fredrik en ledare på såväl operativ som strategisk nivå. Han kommer bli en viktig spelare i arbetet med att fortsätta bygga det starka varumärke Haglöfs är på den svenska marknaden. Vi är väldigt glada att ha Fredrik ombord, säger Fredrik Ohlsson, global säljchef på Haglöfs.

Fredrik tar sig an sin nya roll hos Haglöfs den 1 oktober, 2017.

Sara Skogsberg Cuadras
CSR & Corporate Communications
sara.skogsberg-cuadras@haglofs.se
+34616424178