Metalliskt färgpigment – för effektlackering av golv och bordsskivor

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2019 09:19 CET

Med Hagmans Metalliska färgpigment skapar du en effektfull yta som dessutom är slitstark.

Ytan ska först grundmålas med Hagmans Golvfärg EP-V. Hagmans Golvfärg EP-V är en tvåkomponent vattendispergerad epoxifärg. Hagmans Golvfärg EP-V är i första hand avsedd för betonggolv men kan även användas på ytor av trä eller fiberplattor. Grundmålningen görs 24 timmar innan man går vidare till nästa steg.

Det metalliska färgpigmentet blandas med Hagmans Tjockfilmslack EP (A-komponenten). Resultatet blir en tät, kemikaliebeständig yta med hög slitstyrka som dessutom är effektfullt. Ett tips är att lägga en silver metallic på ytan och sedan addera ytterligare en lack i exempelvis vit pärlemor. Detta görs vått i vått, för att sedan skapa ett mönster på ytan med exempelvis en gummispackel.

Denna typ av effektlackering gör ytan unik och ingen är den andra lik. Här får man chans att vara kreativ, säger Dan Hansson produktchef Färg & Bygg.

För att få det bästa resultatet läs noga igenom de olika stegen på hagmans.com.

Hagmans är ledande varumärke inom färg och beläggningar till golv och tak samt spray, rengöring, tvåkomponents spackel, rostskydd och fordonsvård.

Varumärket Hagmans är en del av Hagmans Nordic AB.

Kommentarer (0)

Kommentera