Nya Belton Free – den luktfria sprayfärgen

Med en avancerad vattenbaserad formula är det nu möjligt att uppnå resultat av högsta kvalité på spraymålningen – allt utan irriterande lukt.

Nya Belton Free har fler fördelar såsom en hög täckförmåga, färgen är snabbtorkande (ca 45min), lågt co2-värde, går att använda både inom och utomhus och kan dessutom användas på de flesta ytor utan primer. Vi rekommenderar emellertid att man använder en primer vid spraymålning av galvaniserat stål, aluminium och icke-haltiga metaller.

Färgen finns i högblank och matt i 15 olika kulörer samt klarlack. Halvblank finns också i svart, vitt och klarlack.

Vi tror på nya Belton Free! Det ska vara kul att spraymåla och det är det med Belton Free. Man slipper den starka lukten och får dessutom ett snyggt resultat. Det är framtidens sprayfärg, säger Dan Hansson, produktchef Färg & Bygg.

Hagmans Nordic är den största grossisten av sprayfärger på den svenska marknaden och står för distributionen av Kwasnys produkter inom Sverige och Norge.

• Hobby

• vattenbaserad
  • kwasny
  • belton
  • spraymålning
  • sprayfärg

Hagmans är ledande varumärke inom färg och beläggningar till golv och tak samt spray, rengöring, tvåkomponents spackel, rostskydd och fordonsvård.

Varumärket Hagmans är en del av Hagmans Nordic AB.

Linnea Blomqvist