Ny VD för Hako Ground & Garden AB

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2016 15:08 CET

Den 25 januari tillträdde Karl Johan Lindahl som ny VD för Hako Ground & Garden AB.              Karl Johan kommer närmast från Linde Material Handling AB där han jobbat som marknads- och försäljningschef. Han har över 25 års erfarenhet av försäljning och service av maskiner både i Sverige och internationellt.

- Jag ser att det finns mycket kunskap och erfarenhet i bolaget, vilket kommer vara viktigt för att nå våra mål framöver. Jag ser fram emot att komma igång och sätta mig in i mitt arbete för att gemensamt arbeta mot nya mål, säger Karl Johan.

Hako Ground & Garden AB i Sverige ingår, med sina två dotterbolag Hako Ground & Garden AS i Norge och Oy Hako Ground & Garden Ab I Finland, i den tyska industrigruppen Hako Holding GmbH & Co. KG.

Hako finns representerat i de flesta europeiska länderna samt i USA, Sydamerika och Asien, för försäljning och service av Hakotillverkade kvalitetsprodukter. I de nordiska länderna bedriver även Hakogruppen försäljning och service av andra världsledande produkter som TORO, Multicar redskapsbärare, Kioti kompakttraktorer och Hako städmaskiner.

Kommentarer (0)