Johanna Sahlman ny marknadschef Halebop

Den 1 februari 2017 tillträdde Johanna Sahlman tjänsten som marknadschef för mobiloperatören Halebop. Johanna kommer närmast från en tjänst inom Telia som Kundupplevelseansvarig för Telias konsumentkunder.

Den första februari började Johanna Sahlman sin nya roll som marknadschef på Halebop. Johanna har lång erfarenhet från telekom och förutom att ha varit Kundupplevelseansvarig för Telias konsumentkunder har Johanna byggt upp Telias interna Service Design avdelning samt arbetat på designbyråsidan.

- Det känns oerhört inspirerande att tillsammans med teamet bygga vidare på det fantastiska varumärke som Halebop är, säger Johanna Sahlman. Att ha förmånen att arbeta i en organisation som alltid sätter kunden först ger lysande förutsättningar att kommunicera Sveriges schysstaste operatör på ett trovärdigt sätt.

- Jag är väldigt glad över att Johanna tillträder rollen som marknadschef, säger Regina Donato Dahlström, chef för Halebop. Med Johannas erfarenhet och kreativitet får vi ännu bättre möjligheter att bibehålla ”Sveriges nöjdaste mobilkunder” och utveckla vårt arbete med varumärket, dessutom har Johanna grym humor och träffsäkerhet.

• Data, Telekom, IT

Halebop är en av de största mobiloperatörerna i Sverige. Vår målgrupp är ung i sinnet och lever en stor del av sitt liv online, via mobilen. Halebop erbjuder marknadens schysstaste och mest prisvärda helhetserbjudande där fria samtal, meddelanden och en massa surf ingår. Halebop ingår i TeliaSonera-koncernen och vi använder Telias nät för våra tjänster.

Pressavdelning

Presskontakt +46 (0)771-77 58 30