Pressmeddelande -

Årets turismevent för Gävleborgs län - En Värdefull Dag 2012 - Tema: Mat, trend & export

I år arrangeras En Värdefull Dag - årets turismevent för Gävleborgs län - på Kulturhuset i Hudiksvall den 26 september 2012. Temat är "Mat, trend och export", och programmet är fullspäckat med inspiration och nyttigheter.

ETT MATIGT, TRENDIGT & VISIONÄRT TURISMEVENT
Göran Aldén, trendspanare och kommunikationsexpert, föreläser om trender och besöksnäring. Landshövding Barbro Holmberg belyser potentialen i vår region. Pär Johansson, krögare på Växbo Krog, och lokala matproducenter står för maten. Folklivsforskare Sandra Lantz & riksspelman Thomas von Wachenfeldt blandar musik och myter från Hälsingland. Trolska Skogen, Månses Design, Världsarvet Hälsingegårdar och Världsarvet i Falun delar med sig av sina erfarenheter och blickar in i framtiden. Pär Engman & Erik Brodén underhåller.

Dejting mellan turismföretagare och matproducenter
Turismföretagare och lokala matproducenter får chansen att speeddejta med varandra - och på så vis hitta nya samarbetspartners. En spännande form av affärsutveckling, som gav många bra resultat vid förra årets En Värdefull Dag.

ANMÄLAN
Plats: Kulturhuset Glada Hudik, Rådhusgatan 2, Hudiksvall
Anmälan: Boka plats senast den 21 september
Pris: 850 kr (680 kr exkl.moms) inklusive fika, lunch och lättare förtäring på kvällen
Frågor: Kontakta Maria Owén: maria@halsingland.se eller 070 - 607 00 87
Anmäl dig här

Arrangerar gör Hälsingland Turism i samarbete med Hälsingelivs och Region Gävleborg.

• en värdefull dag
  • 2012
  • hälsingland turism
  • hälsingelivs
  • region gävleborg
  • gävleborgs län
  • event
  • världsarv
  • lokalproducerad mat
  • hälsingland
  • gästrikland
  • hälsingegårdar
  • falun
  • program

• Gävleborg

Hälsingland Turism Ekonomisk Förening är en näringsdriven organisation som arbetar med marknads- och utvecklingsfrågor inom besöksnäringen i Hälsingland.