Helén Eke tillbaka i Hammarby

Helén Eke kommer närmast från Damallsvenska, KIF Örebro som 2013 slutade på en överraskande 6:e plats i tabellen.
Helén inledde säsongen starkt med en förstaplacering i Damallsvenskans skytteliga efter 3 omgångar.

–Helén är ett toppklassigt nyförvärv, både målfarlig och tuff. Hon är en spelare med stor erfarenhet trots sina 22 år. Jag tror att hennes rutin kommer spela en viktig roll för att nå vårt mål, Damallsvenskan 2015, säger Hammarbys sportchef Andrea Ruiz.

Vad fick dig att välja Bajen?

-Målet att ta Hammarby tillbaka till allsvenskan är tydligt. Det känns därför helt rätt för mig och min egen utveckling att vara med på den resan.

Vilka mål och förväntningar har du inför kommande säsong?

-Jag har höga mål och förväntningar på säsongen. Först och främst vill jag vara med och bidra till det stora målet, Damallsvenskan 2015.
För mig personligen ser jag fram emot att utvecklas så mycket som möjligt som fotbollsspelare och ta ett stort ansvar på planen, avslutar Helén.

Bild lånad från Kif Örebro

Med Heléns namnteckning har nu Bajen arton kontrakterade spelare inför säsongen 2014.

Vi hälsar Helén varmt välkommen tillbaka till Hammarby Damfotboll!

Spelare som sedan tidigare är klara för fortsättning i Hammarby:
Hanna Korell
Hanna Wallgren