​Hammarby Damfotboll bygger A-laget för 2016

Hammarby Damfotboll kan nu presentera stora delar av A-laget inför 2016 med flera spelare som fortsätter i laget och två juniorer som flyttar upp - Eleonore Freby och Moa Nilsson. Flera nyrekryteringar kommer att presenteras inom kort.

– Lagbygget är inne i ett mycket intensivt skede med stor potential, säger Pär Lagerström, sportchef Hammarby Damfotboll. Vi är väldigt glada över att fortsätta med flera av våra nyckelspelare, samtidigt som vi förstärker med fler starka kort.

Färdiga spelare som fortsätter i laget är Olga Ekblom, Cathrine Dahlström, Marie Johansson, Josefin Steger, Patricia Kaldoyo, Anna Oscarsson, Linnea Eriksson, Moa Hedell och Madeleine Tegström. Nya spelare som flyttar upp från damjuniorlaget är Eleonore Freby och Moa Nilsson.

– Många av dessa spelare har visat redan i år att de håller hög allsvensk klass och tanken är att de kommer vara en del av stommen åter i allsvenskan när vi kommer dit, säger Pär Lagerström Att spelare av denna kaliber stannar visar både på de fantastiska sammanhållning som finns i laget men också att många tror på den nya resan mot allsvenskan.

Alexandra Lindberg, Emelie Ekman och Emma Jansson lämnar laget.

– Inom kort kommer vi att presentera spännande nyförvärv som vi tror kommer ge det lilla extra som laget behöver, säger Pär Lagerström. Sammantaget med de rutinerade spelare vi redan har och vår nya huvudtränare Olof Unogård har vi alla förutsättningar vi behöver för att ta oss tillbaka till allsvenskan.

För ytterligare information kontakta:
Pär Lagerström, sportchef 0706-426565
par.lagerstrom@hammarbydamfotboll.se

• hammarby damfotboll
  • pär lagerström
  • truppen2016
  • hifdam
  • hammarby
  • damfotboll

Hammarby IF Damfotbollförening är en ideell förening som startade sin verksamhet 1970. Visionen för föreningen är bredd och elit i samverkan. Det lever föreningen upp till genom sitt A-lag som spelade i Damallsvenskan 2015, talanglaget Bajen DFF i division 2 Östra Svealand samt Utvecklingslaget som deltar i Svenska Spels F19 liga. Föreningens ungdomsverksamhet har ca 22 ungdomslag som deltar i St Erikscupen.