Hammarby Damfotboll värvar Frida Sjöberg

Foto: Bildbyrån

– Frida är en spelartyp vi saknat, en mer utpräglad boxforward. Vi ser att hon kommer att komplettera oss på ett mycket bra sätt, säger Olof Unogård, huvudtränare för Hammarby Damfotboll.

Frida Sjöberg som tidigare spelat som forward i både Östersunds DFF gjorde 14 mål på 28 matcher i Elitettan och Svenska Cupen den gångna säsongen.

– Det känns först och främst väldigt roligt att jag nu är klar för spel i Bajen. Jag har gjort två träningar tidigare med Hammarby och reste tillbaka till Östersund med en positiv och bra känsla. Jag ser verkligen fram emot att få vara en del av detta, det känns helt rätt för mig, säger Frida Sjöberg.

• damfotboll
  • hammarby

Hammarby IF Damfotbollförening är en ideell förening som startade sin verksamhet 1970. Visionen för föreningen är bredd och elit i samverkan. Det lever föreningen upp till genom sitt A-lag som spelar i elitettan, talanglaget Bajen DFF i division 2 Östra Svealand samt Utvecklingslaget som deltar i Svenska Spels F19 liga. Föreningens ungdomsverksamhet har ca 22 ungdomslag som deltar i St Erikscupen.

Olof Unogård

Huvudtränare 0703732846