Hammarbys Ellen Gibson och Emma Jansson två av Sveriges största talanger

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2013 13:29 CET

Magasinet MATCH:s krönikör Maja Johansson har för andra året i rad gjort en lista över Sveriges största talanger på flicksidan. I år är listan på 30 spelare födda 1995-1997. Listan presenteras i magasinets senaste nummer, som finns ute i alla Stadiums butiker i dag.

Hammarby Damfotboll kan stolt meddela att vi har två spelare med på listan. Nedan ser ni placeringarna på våra spelare (fjolårsplacering inom parantes) och MATCH's motiveringar:

12. (18) Ellen Gibson
Kommentar: Mittbacken är f96-landslagets lagkapten. Debuterade i allsvenskan som 15-åring. Nu ordinarie i Elitettan som mittback eller defensiv innermittfältare.

26. (–) Emma Jansson
Kommentar: Gjorde fyra mål och valdes till matcherna lirare i sommarens Cup Kommunal-final. Blev Bajens bästa målskytt i Elitettan på elva mål. Debuterade nyligen i f18-landslaget. Snabb spelare med bra avslut. Avgör matcher på egen hand.

Stort grattis till Ellen och Emma, säger vi från Hammarby Damfotboll!

Hammarby IF Damfotbollförening är en ideell förening som startade sin verksamhet 1970. Visionen för föreningen är bredd och elit i samverkan. Det lever föreningen upp till genom sitt A-lag som spelar i Elitettan 2013, talanglaget Bajen DFF i division 3 Östra Svealand 2013 samt Utvecklingslaget som deltar i Svenska Spels F19 liga. Föreningens ungdomsverksamhet sträcker från flickor födda 2006 upp till flickor födda 1997. Idag har föreningen ca 22 ungdomslag som deltar i St Erikscupen.

Kommentarer (0)