Landslagsaktuella Emma Jansson fortsätter i Hammarby

Foto: Bildbyrån

Det står nu klart att forwarden Emma Jansson spelar i Hammarby ännu en säsong. Hon blir den 16:e spelaren som är klar inför säsongen 2015.
Emma är landslagsaktuell, då hon nyligen blev uttagen till tipselitlägret för flickor födda F96/97 nu i November.

Emma kom till Hammarby under säsongen 2012, sedan dess har hon varit en viktig pusselbit i lagbygget Hammarby.

- Jag vill påstå att Emma är en av Sveriges största forwards-talanger och hon har potential att gå hur långt som helst. Hon har hittills tagit stora steg i utveckligen varje säsong och det ska bli spännande att se hur försvarsspelare i Damallsvenskan kommer hantera Emmas fantastiska skott och höga fart med boll, kommenterar tränare Pär Lagerström.

-Jag väljer att förlänga mitt kontrakt med Hammarby, för att jag vill fortsätta den resa som vi har påbörjat. Det kommer bli riktigt tufft i Damallsvenskan men vi har en enorm potential i laget, om vi fortsätter ha våran familjekänsla i Bajen så kommer det här gå vägen.
Jag är otroligt glad att få tillhöra det här laget, kommenterar Emma kring förlängningen.

Spelare som sedan tidigare är klara för 2015:

Clara Markstedt
Katrin Schmidt
Lina Ringshamre
Cathrine Dahlström
Therese Persson
Anna Lindblom
Alexandra Lindberg
Ellen Gibson
Olga Ekblom
Elina Johansson
Petronella Ekroth
Helén Eke
Moa Hedell
Ellinor Lidbom
Marie Johansson

• damallsvenskan 2015
  • truppen 2015

Hammarby IF Damfotbollförening är en ideell förening som startade sin verksamhet 1970. Visionen för föreningen är bredd och elit i samverkan. Det lever föreningen upp till genom sitt A-lag som spelar i Elitettan 2014 (Damallsvenskan 2015), talanglaget Bajen DFF i division 3 Östra Svealand 2014 (div. 2 nästa år) samt Utvecklingslaget som deltar i Svenska Spels F19 liga. Föreningens ungdomsverksamhet sträcker från flickor födda 2008 upp till flickor födda 1997. Idag har föreningen ca 22 ungdomslag som deltar i St Erikscupen.