Pris till en superkommunikatör

När Resumé presenterade listan över näringslivets 150 bästa ”superkommunikatörer” var Hammer & Hanborg på plats för att delta i paneldebatt samt dela ut pris till vinnaren, Michael Wolf, VD Swedbank.

Fotografiska museet fylldes av kommunikatörer; reklamfilmsproducenter, kreatörer, bolagschefer och marknadsdirektörer. Med tesen att kommunikation har blivit en förutsättning för ett modernt ledarskap bjöds samtliga 150 superkommunikatörer och bubblare att hålla koll på. På programmet stod Per Schlingman, Moderaternas chefsstrateg och Elisabeth Ström, tidigare kommunikationsdirektör på Vattenfall som utifrån sina olika perspektiv talade om framtidens kommunikatörer och utmaningar för näringslivet.

Därefter följde paneldebatt med rubriken "Kommunikationsutmaningar i ett nytt näringsliv". Per Schlingmann, Elisabet Ström, samt Cecilia Perlind, chef kommunikationsmätningar, TNS Sifo och Lotta Fredrikson, VD på Hammer & Hanborg bidrog med olika perspektiv och resonemang kring vikten av mätningar, kompetens och rekrytering för framtidens näringsliv.

Huvudnumret under eftermiddagen var avslöjandet av listan och prisutdelning till vinnaren. För att hamna på listan och dessutom vinna, handlade motiveringen om att ”kommunikationsinsatsen ska vara relevant för en större allmänhet, vara innovativ och nyskapande, ha visat sig ge effekt och innehålla en utmaning i form av komplexitet”. Michael Wolf, VD Swedbank toppade listan och fick ta emot blommor och diplom, samt pris i form av en rekrytering från Hammer & Hanborg.