Nya filmer från Zimbabwe!

Blogginlägg   •   Feb 06, 2020 10:56 CET

Alvina Chiwanika är entreprenör i Zimbabwe

Fattigdomen i världen minskar rekordsnabbt, men trots alla positiva siffror om minskningen av världsfattigdomen är det en kontinent som bromsar upp. Mer än hälften av världens fattiga bor i Afrika, där kommer inte utvecklingsmålen att nås om tio år. Afrikas befolkning kommer att ha fördubblats om 30 år, störst är ökningen av unga afrikaner.

Enligt chefen för Världsbankens Afrika-enhet, krävs en miljon nya jobb varje månad, bara för att hålla arbetslösheten på stabil nivå.

Läget är alltså akut.

Erfarenheten visar att de små företagen, drivna av kvinnor, är de mest hållbara. De gör att fler kan ta sig ur fattigdomens negativa spiral. För varje företag som skapas räknar vi med att fem personers liv förbättras.

Det är här Hand in Hand verkar och där ni är med och bidrar till verklig förändring i människors liv.

Hjälp oss sprida våra nya filmer där kvinnorna själva berättar om sin entreprenörskapsresa.

Tillsammans kan vi bekämpa fattigdom!

/Vännerna på Hand in Hand <3

Filmproduktion: whattookyousolong