En utsträckt hand mot fastighetsbranschen

Fastighetsnytt/Business Arena har etablerat ett samarbete som innebär att Hand in Hand har medverkat på den ledande mötesplatsen för fastighetsbranschen Business Arena i Stockholm och Umeå. Nu kommer Hand in Hand också till såväl Business Arena i Göteborg den 6 april, Malmö den 20 april och sedan till Almedalen i juli.

- Många fastighetsbolag har starka värderingar gällande långsiktighet och hållbarhet när det gäller att stärka och bygga samhällen - detsamma gäller för Hand in Hands verksamhet i utvecklingsländer. Jag tror verkligen på Hand in Hands metod för att hjälpa fattiga människor att själva förbättra sin livssituation. Hjälp till självhjälp, utbildning och träning av främst kvinnor i entreprenörskap, är en hållbar metod som stärker dessa samhällen, på ett långsiktigt och bestående sätt. Därför är vi glada att ha med Hand in Hand som en partner vid branschens mötesplats Business Arena", säger Johan Zetterstedt, VD och grundare av Fastighetsnytt och Business Arena.

Mer information om Business Arena Göteborg