Nu söker vi regionens bästa affärsidéer!

Pressmeddelande   •   Jun 21, 2011 11:58 CEST

Kontaktpersoner:
Robert Odenjung, informationschef, 0709-63 96 33
Anna Johansson, projektledare, 031-83 59 93

Har du en idé som du funderat på att gå vidare med? Behöver du kapital för att kunna växa? Nu söker Handelskammaren dig som vill utveckla något som du själv tror på!

Det är Västsvenska Handelskammaren som nu går ut med affärsidétävlingen Drakar och Änglar.

-  Vi vill uppmuntra entreprenörer och innovatörer att våga, satsa och vinna. Men framför allt är vårt mål att få människor att tro på sin idé, ta fram den och få hjälp att förverkliga den och därmed även uppmuntra riskkapitalet att satsa på nya idéer för att stärka Västsverige, säger Anna Johansson som är projektledare för tävlingen.

Tävlingen drar igång nu och alla deltagande bidrag ska vara inne senast den 5 augusti och i september hålls en förberedande semifinal. Under Handelskammardagarna den 13-14 oktober tävlar fyra av de inskickade bidragen med varsin tio minuters-pitch inför ett antal västsvenska riskkapitalister.

- Om affärsidéerna är tillrävkligt bra kan riskkapitalisterna gå in med upp till 500 000 kronor i bolagen. Erbjudandet sker direkt på plats – inför publik. Det kommer att bli väldigt spännande! säger Anna Johansson.

De som deltar i Drakar och Änglar ges möjlighet till:

• en investering på din idé på upp till en halv miljon kronor
  • en investerares nätverk som är aktiv i din styrelse utan ersättning ett år
  • att presentera din idé för en publik med ett hundratal av våra 2600 medlemsföretag. Kanske även någon av dessa företag vill vara med och investera.
  • att träffa Connect Väst som är en medarrangör och som har öppningar för entreprenörer med idéer och drömmar.

Västsvenska Industri- och Handelskammaren är en privat näringslivsorganisation med 2600 medlemsföretag från Västra Götaland samt kommunerna Kungsbacka och Varberg. Handelskammaren är den samlande plattformen för det västsvenska näringslivet i kontakter med politiker och myndigheter, men är också en mötesplats för alla som vill göra affärer. Handelskammaren erbjuder nätverkstjänster, juridiska tjänster samt internationellt inriktade konsulttjänster och utbildningar.

Vi gör Västsverige starkare!

Kommentarer (0)

Kommentera