Handhelds stryktåliga handdator NAUTIZ X2 nu med Android 7.0

[Lidköping 10 juli 2018] Handheld Group, en ledande svensk tillverkare av stryktåliga mobila datorer, meddelade idag att den ruggade allt-i-ett datorn Nautiz X2 nu kommer med Android 7.0. Handdatorn, som lanserades i februari 2017, är utvecklad för att klara arbete i extrema miljöer och har ett flertal integrerade funktioner för proffsanvändning.

Med Android 7.0 får Nautiz X2 ökat stöd för Android Enterprise, vilket ytterligare förstärker dess lämplighet för lösningar inom företagsmobilitet (EMM, Enterprise Mobility Management). Android 7.0 har även stärkta säkerhetsfunktioner samt möjlighet till energihantering för att kontrollera och utöka batteritid, två viktiga faktorer för handdatorer i professionellt arbete.

Nautiz X2 kommer med marknadens mest mångsidiga kombination av inbyggda funktioner:

• Extrem tålighet, uppfyller IP65 och MIL-STD-810-G teststandarder
  • Professionell högkvalitets- och höghastighets skanner, med 1D eller 2D kapacitet
  • Integrerad 8-megapixelkamera med autofokus och blixt
  • 4G/LTE Android funktionalitet
  • Google GMS, så att användare kan ladda Play Store appar och använda Google Maps
  • En 4,7-tums multi touch kapacitiv skärm läsbar även i solljus

"Sen vi lanserade Nautiz X2 har många kunder bekräftat att den här produkten erbjuder den bästa kombinationen av funktioner bland jämförbara handdatorer, speciellt sett till dess storlek, låga vikt och smidiga design”, säger Johan Hed, produktchef på Handheld Group.

Nautiz X2 är en stryktålig handdator som erbjuder professionella användare ett allt-i-ett verktyg som kan hantera mobila arbetsuppgifter i alla typer av väderförhållanden. Enheten är IP65-klassad, vilket innebär att den är helt dammtät och extremt tålig mot vatten. Den klarar arbete i mycket höga och låga temperaturer, fall och stötar.

Tillgänglighet

Nautiz X2 med Android 7.0 finns i lager och beställningar kan göras omedelbart. Kontakta info@handheldgroup.com för mer information.