Hansens nya partner stärker erbjudandet till teknikdrivna gaseller

Cecilia Malmberg Flodén har en omfattande erfarenhet från juridik i den digitala transformationens frontlinje. Senast som jurist på teknikdrivna entreprenörsbolaget Universal Avenue. Hon har tidigare bland annat varit bolagsjurist hos Nasdaq och advokat vid Mannheimer Swartling.

– Cecilia har en helhetssyn på juridiken som ett verktyg för affärsutveckling i snabbrörliga branscher. Hon passar perfekt i vår syn på hur vi levererar affärsjuridisk rådgivning och kommer att utveckla vårt erbjudande inom TMT (teknik, media, telekom), säger Fredrik Granström.

– Jag har alltid haft ett stort intresse för kundernas verksamhet och affärsutmaningar. Erfarenheter från teknikdrivna entreprenörsmiljöer har varit otroligt berikande för mig som jurist och har gett mig ett bredare perspektiv på juristrollen, säger Cecilia Malmberg Flodén som anser att även advokatrollen idag är utsatt för ett starkt innovationstryck från omvärlden.

- Vi ser hur robotar, i form av AI och smarta algoritmer, gör insteg på allt fler områden. De är redan långt bättre bilförare än vi människor och jag ser stora möjligheter med att använda exempelvis AI som verktyg även för oss jurister. Däremot tror jag att det ligger ett stort värde i mänskligt tyckande och tänkande och inte minst relationsbyggande där robotar än så länge inte fyller advokaternas skor, säger Cecilia Malmberg Flodén som ser insikter i uppdragsgivarens affär som en allt viktigare framgångsfaktor:

– Vi märker hur behovet och förväntningarna ökar på legal rådgivning. Juristen ska bidra med trygghet, men förväntasäven bidra kreativt till affärsutvecklingen och med värdeskapande i uppdragsgivarens bolag.

Cecilia Malmberg Flodén började på Hansen här i januari och gick in i rollen som Partner. Hon är 36 år, gift och har två barn och hoppas nu att kunna få större utlopp för sitt intresse för löpning inom ramen för byråns legendariska löparklubb Hansen Running Club.

Hansen is a world-class boutique law firm in Stockholm, Sweden. We offer senior advice to corporates, institutions and management teams in our core competences within M&A, Management Advisory, Venture Capital, Commercial Contracts, Technology and IPR.

Anna-Maria Tjernblom

Presskontakt Office Manager