Nyheter från AXOR presenteras på Stockholm Furniture Fair

Nyheter från AXOR presenteras på Stockholm Furniture Fair

Den 7 - 11 Februari kan du möta AXOR på Stockholm Furniture Fair - världens största mötesplats för skandinavisk möbel- och ljusdesign.

AXORs monter – A43:12 – presenterar vi:

AXOR Montreux nyheter

De första armaturerna producerades industriellt tidigt 1900-tal som präglades av växande välstånd och dynamisk modernisering. Formspråket kännetecknades av rundade former med charmiga detaljer som är bevarade i armaturkollektionen AXOR Montreux. Hittils har AXOR Montreux varit tillgänglig med kryssgrepp med porslinsdetaljer, men under 2017 lanserar vi flera designvarianter med spakhandtag. Som nyhet får AXOR Montreux också 1-grepps tvättställsblandare, och i olika varianter till köksblandare. Stockholm Furniture Fair är första stad i Skandinavien där du kan uppleva de nya produkterna i kollektionen AXOR Montreux.

AXOR specialfärger

Produkter från AXOR kan som standard beställas i 15 specialytskikt som framställs individuellt till perfektion. Badrummet blir personligt eller exklusivt med blandare och duschar i specialytskikt, t. ex. borstad mässing, poleras rödguld eller svart krom.

AXOR One

London-designerna Edward Barber & Jay Osgerby har med AXOR One skapat en kollektion av inbyggnadstermostater som ger ett nytt formspråk i badrummet med både design och funktion. Ett enkelt tryck på de mekaniska knapparna öppnar och stänger vattnet för upp till tre uttag, där de kan nyttjas samtidigt.

Möt oss här

Tisdag den 7 februari till 10 februari är mässan öppen för fackfolk mellan kl. 9-18. Lördag den 11 februari är alla välkomna mellan kl.10-17. Mässan finner du på Stockholmsmässan, Mässvägen 1, Älvsjö. AXORs monter finner du i Hall A, monter 3:12.

Varumärket hansgrohe

hansgrohe är premiummärket för duschar, duschsystem, badrum och kökskranar i den internationella Hansgrohe gruppen. Med prisbelönta produkter formar hansgrohe vattnet i köket och badrummet. Här använder människor tid som är särskilt viktigt för dem - och upplever betydelsefulla ögonblick med vatten. hansgrohe utvecklar framtida lösningar till dessa förnöjsamma stunder, som kombinerar utmärkt design, kvalitet, hållbarhet och intelligenta funktioner för bästa komfort. hansgrohe gör vatten till en fantastisk upplevelse.

Varumärket AXOR

AXOR är ett lyxigt varumärke.

Vi är globala trendsättare när det gäller att skapa avantgardistiska designobjekt som också tekniskt ligger i framkant.

Våra exceptionella produkter är det ultimata i elegant design, utvecklats i nära samarbete med internationellt erkända formgivare. Skapad för kunder med en känsla för estetik som söker prestige och inspiration utan kompromisser.

Form follows perfection. AXOR.

Anna Emanuelsson

Presskontakt Sälj- och marknadskoordinator 0703-64 20 10