hansgrohe bjuder in till avkoppling i badrummet med ny duschstråle.

Revolutionera din dagliga duschupplevelse med PowderRain

Duschen har fått en speciell plats i vardagen. Badrummet har blivit till en oas av välbefinnande dit du kan fly från den hektiska vardagen. Här kan du slappna av, ladda upp och koppla bort bekymmer.

hansgrohe har utvecklat en ny duschstråle som gör duschupplevelsen ännu mer speciell och hjälper dig med att slappna av. Det är en innovation som för dig ut ur din vardag och in i en annan värld under duschen. Tusentals av fina silkesmjuka mikrodroppar omsluter huden och ger dig fria tyglar att låta dina tankar flöda och skämma bort dig själv. Fler munstycken ger mjuka mikrodroppar.

Med den nyutvecklade mikrodroppsteknologin är en enda PowderRain-stråle mycket finare än normala duschstrålar. I stället för en öppning i varje munstycke är det sex öppningar per munstycke med PowderRain och den smarta teknologin förvandlar på så vis de fina strålarna till tusentals av mikrodroppar. De är så lätta att de landar silkesmjukt på huden i stället för att studsa av. Det är en stor fördel i en öppen duschkabin och ger generellt mindre rengöring och färre kalkbeläggningar. En duschupplevelse som skämmer bort alla sinnen innebär också en behagligt ljudnivå. I Hansgrohes nya ljudlaboratorium har experterna lyckats att reducera ljudet från duschen med ca. 20 procent med PowderRain. Ljudet som skapas av den nya Raindance Select S 120 PowderRain-handduschen är på nivå med viskningar och bidrar därmed till den totala avslappningen under duschen.

Extra små droppar – extra stor effekt

I koncentrerad form kan många småsaker ofta göra stort intryck: Det är denna naturlag som gör den nya PowderRain-strålen så effektiv. Tack vare det kraftigt ökade antalet droppar täcker vattnet en större del av kroppen. Det gör PowderRain speciellt bra när du skal skölja ur schampo ur håret. Den nya strålen hjälper dig också med att spara vatten: PowderRain reducerar vattenförbrukningen i handduschen med ca. 30 procent till bara 12 liter i minuten. Mindre vattenförbruk betyder också ett lägre energiförbrukning.

Upplev PowderRain i en rad produkter

PowderRain finns i handduschen hansgrohe Raindance Select S 120 PowderRain. Denna handdusch bjuder på stråltyperna Rain, WhirlAir och nu också PowderRain. Rain är med sitt breda duschregn den idealiska strålen till vardagens duschrutin. Massagestrålen WhirlAir friskar målinriktat och kraftfullt upp hud och muskler. PowderRain sörjer med mjuka mikrodroppar för djup avspänning och njutning. Det är lätt att byta mellan stråltyperna med ett tryck på Select-knappen som sitter på greppet – också med en hand och slutna ögon. PowderRain-sortimentet omfattar också Raindance huvudduschar, duschset och Showerpipe-duschsystemet med två duschar och termostatblandare. Därmed kan den nya duschförnöjelsen ske i varje badrum.

Produkterna är leveransklara.