Don’t worry, be a happy camper - Happy Tammsvik arrangerar träningsweekend

Don’t worry, be a happy camper - Happy Tammsvik arrangerar träningsweekend

Happy Tammsvik tar ett löparsteg utanför de invanda branschtraditionerna och utmanar sina gäster med ett fullspäckat träningscamp. I vår arrangeras ett Happy Camp, under ledning av 8877, för alla som vill ge kropp och själ en riktig utmaning. Dessutom kommer världsmästaren i Thaiboxning Rickard Nordstrand.

Under två dagar, den 19-21 maj, får deltagarna chansen att prova nya träningsformer, fördjupa sig i hälsotrender, ladda ny energi och sätta utmanande mål för framtiden. Funktionell träning, löpning, kampsport och hårda pass i den militära hinderbanan varvas med yoga, rörlighetsträning och motivationsföreläsningar. Det blir även tid för rekreation i form av bad, bastu, god mat och dryck. Och vill vädret, aktiviteter vid vattnet, som beachvolley och kanot.

- Det blir en helg för alla som tycker om att röra på sig och vara ute i naturen men det handlar också om en rejäl kraftutmaning och genomkörare för hela kroppen som ger både massor av ny energi och träningsvärk, säger hotelldirektör Ulrika Bergström.

Arrangemanget sker i samarbete med Friskvårdsföretaget 8877 och deltagarna kommer att coachas av professionella idrottsprofiler: kampsportaren och världsmästaren Rickard Nordstrand och löparprofilen Michael Johansson. Det blir även föreläsning med Mia Hultman, som i över 20 år arbetat med att belysa betydelsen av att se sina värderingar som en tillgång.

Träningshelgen ingår som en del av Happy Tammsviks sport- och hälsoprofil och kan adderas till dagens sportkonferens. Redan idag finns där gränslösa möjligheter till aktivitet genom den militära hinderbanan, utomhusgymmet och närheten till natur och vatten.

- Vi söker dagligen nya sätt att utmana våra gäster med den enkla drivkraften att vi vill att de ska må så bra som möjligt. Vi strävar efter att erbjuda dem hälsosamma alternativ under mötet såväl som att garantera dem ett gott skratt (som förlänger livet), säger Ulrika Bergström.

Fakta om sportprofiler och föreläsare:

Rickard Nordstrand
Kampsportshjälten, stuntmannen, kändistränaren och fyrfaldig världsmästaren i Thaiboxning kommer under campet att bjuda på ett pass med målet att lära ut kampsport som ett träningskomplement som passar alla.

Michael Johansson
Lic. PT och Löpcoach som sprungit Lidingöloppet tio gånger och dessutom ett stort antal andra utmanande tävlingar, som Ironman, multisporttävlingar, Swiss Alpine Marathon. Denna helg ger Michael Johansson oss "löpningens hemligheter" i ett pass som passar såväl nybörjare som dig som springer på medelnivå.

8877 Aktivitet
Friskvårdsföretaget "8877 Aktivitet" drivs av Anna Dahlström och Christine Langvardt som har en bred bakgrund inom tränings- och instruktörsbranschen och är utbildade genom SAFE och AFAA. Under helgen bjuder de på inspirerande gruppträning med engagemang när den är som bäst.

Mia Hultman
Föreläsare och författare som visar hon hur mycket man kan vinna genom att arbeta med värderingar. Under helgen föreläser hon på temat ”värdeladda din vardag” som ger verktyg och träning i hur hjärnan kan ge kroppen vägledning och extra energi på vägen mot måluppfyllelse.