Happy Tammsvik först i Europa med Skrattombudsman

Happy Tammsvik först i Europa med Skrattombudsman

Happy Tammsvik är mötesplatsen som tar avsteg från invanda branschtraditioner och positionerar sig genom att ta humorn på allvar. Nu tas ett happy jättekliv när en professionell skrattombudsman, Hanna Hampuss, anställs. Den första skrattombudsmannen i Europa.

Gränslösa möteskoncept och mötesmiljöer som skiljer sig från mängden är Happy Tammsviks melodi. Syftet är att erbjuda gästerna förutsättningar för att ha roligare möten, nå högre kreativa höjder och bättre affärsmässiga resultat.

- Vår vision handlar inte bara om att paketera ett erbjudande om roligare möten utan om att verkligen ta humorn på allvar och låta den gå som en röd tråd genom hela organisationen, ner på detaljnivå, säger hotelldirektör Ulrika Bergström.
- Efter att ha genomfört ett antal lyckade koncept har vi blivit djärvare och nu tar vi ut svängarna lite extra genom att anställa en skrattombudsman. Hanna Hampuss, som tidigare jobbat som humorcoach i många företagsledningar med otroligt fina resultat.

I samband med att Hanna Hampuss anställs ger Happy Tammsvik också ett löfte om ”skratteåterbäring” som innebär att de gäster som inte skrattat en enda gång under sittande möte får pengarna tillbaka. Så viktigt anser man att mötesglädje är. Skrattombudsmannen kommer att fungera både som en kontrollant men framförallt som en coach.

- Det är viktigt att poängtera att det inte handlar om något slags paragrafrytteri utan om att tillföra en resurs som bidrar till att både vi medarbetare lever som vi lär och som minimerar riskerna för uteblivna skratt under pågående möten, säger Ulrika Bergström.

Sedan tidigare har ett antal förändringar genomförts för att göra Happy Tammsvik till en roligare mötesplats. Man har skapat egna mötesmodeller, redesignat både hotell- och mötesrum samt kryddat menyer med annorlunda smaker. Den anrika herrgården med bar i källarvalvet har inretts med massor av glädje, färg, discokulor, fågelkvitter och zebramönster. Och sedan ett år tillbaka finns en skrattdoktor på plats två timmar varje dag för att hjälpa oglada gäster på traven. Nämnas kan även inomhusbeachen, bollhavet och den lilla happy detaljen att gästerna får en mjukt mönstrad Onepiece istället för morgonrock på rummet. Och fler roliga planer finns på agendan.

- I sommar kommer vi att göra en analys över hela området för att identifiera annorlunda platser där vi kan bygga fler hotellrum. Vi ser möjligheter att bygga på höjden, kanske i träden eller det motsatta, under jord. Något förslag var att bygga på isen, haha. Sådana idéer gillar vi, skrattar Ulrika. Vår skrattombudsman Hanna ska förstås vara på plats och leda även detta arbete i praktiken.

Hanna tillträder tjänsten den 5 april.

- Jag ser otroligt mycket fram emot att ta mig an utmaningen i en tjänst som egentligen aldrig tidigare funnits. Jag är övertygad om att vi tillsammans, i en så innovativ och målinriktad organisation, kommer nå visionen om roligare möten för våra gäster. Och bättre resultat för alla, avslutar Hanna Hampuss.