Happy X - appen som underlättar livspusslet för skilda/separerade föräldrar

Happy X

Appen som underlättar kommunikation och skapar rättvisa mellan separerade med gemensamma barn

I Sverige idag lever 800.000 barn med separerade föräldrar och bara under 2018 var ca 64.000 barn med om att deras föräldrar separerade.

Vår app möjliggör en smidig vardag genom att strukturera upp gemensamma kostnader, samla barnens aktiviteter i en gemensam kalender och förenkla kommunikationen mellan föräldrarna.

Med hjälp av Happy X kan användaren på ett enkelt sätt få klarhet i vem som betalade vinterjackan, de nya gymnastikskorna, danslektionerna och så vidare.

Happy X håller koll på vilka inköp respektive förälder har gjort samt delar upp och godkänner utläggen mellan föräldrarna. Med Happy X hoppas grundaren, Stefan Bondesson, att appen ska öka transparensen mellan separerade föräldrar.

- Jag är övertygad om att relationen mellan separerade föräldrar kan underlättas av en app där de kan samla allt som rör deras gemensamma barn.

Appen Happy X är enkel att använda och innehåller flera smarta funktioner som underlättar för separerade föräldrar kring deras mellanhavanden för de gemensamma barnen. Förutom en utläggs funktion så kommer användarna även att kunna redovisa intäkter som exempelvis barnbidrag, dela en kalender med barnens aktiviteter och ha en chattfunktion där all konversation loggas.

Fördelar med Happy X:

- Spar tid och kartlägger utlägg/intäkter

- Tar kort på kvitton eller det du köpt och lägger in informationen direkt i appen.

- Utlägg och kostnader kan delas lika eller fördelas enligt valfri %-sats

- Skapar transparens och rättvisa mellan föräldrarna

- Huvudsyfte att undvika konflikter inför barn

Appen finns nu tillgänglig både för Android och iOS via Google Play och App Store (sök Happy X).

För ytterligare information vänligen kontakta:

Stefan Bondesson, grundare av Happy X stefan@happyx.se, 070-896 33 32

• skild
  • skilsmässa
  • skildmedbarn
  • skilda
  • skilsmässor
  • sepearation
  • separera
  • livspusslet
  • föräldrarmedbarn
  • ensamstående
  • ensamståendemedbarn

Happy X – en livsplanerare som syftar till att hålla livet organiserat för dig som separerad förälder. Genom appen möjliggör vi en smidig vardag genom att strukturera upp gemensamma kostnader, samla barnens aktiviteter i en gemensam kalender och förenkla kommunikationen mellan föräldrarna.Vi vill inte att något barn ska påverkas av onödiga konflikter som konsekvens av bristande kommunikation. Kärnan med Happy X är att underlätta kommunikationen mellan föräldrar och skapa en gynnsam grund för samarbete.