Happy Green lanserar ny kategori: Upptäck vårt ekologiska barnsortiment

Under slutet av vecka 47 rullar Happy Green ut sin nya produktkategori Barn där kunder kommer kunna handla bland annat textilier, leksaker, möbler till barnrummet och husgeråd. Många av produkterna är ekologiska och hållbart producerade. Upptäck en helt ny värld hos Happy Green.

Happy Green lanserar sin nya kategori Barn som innehåller över 300 hållbara produkter för barn och baby. I kategorin finns textilier som påslakanset, filtar och skötbäddar som alla är tillverkade i ekologisk GOTS-certifierad bomull, barnmöbler som sängar, garderober, barnstolar och vaggor som är tillverkade i FSC-certifierat trä, leksaker som bland annat gosedjur, badleksaker, bilbanor och instrument som tillverkats i ekologiskt gummiträ.

Produkterna i kategorin kommer från välkända varumärken som Plantoys, NG Baby, Troll, EKOBO, Fabelab och Little Cirkus. Vi på Happy Green har märkt en ökad efterfrågan på hållbara och ekologiska produkter för barn och baby. I en kommentar säger Torulf Rosvall, VD på Happy Green:

”Vår upplevelse är att många föräldrar får upp ögonen för hållbart, ekologiskt och etiskt producerade produkter när de blir föräldrar. Barnsaker blir då ett naturligt steg för att ställa om till en grönare livsstil. Och då blir det också ett naturligt steg för oss att skapa en barn-kategori med hållbara leksaker, textilier och möbler för barn för att möta den efterfrågan. Det stärker vår ambition att vara det gröna varuhuset med ett fokus på en ekologisk och hållbar lifestyle.”