Norrsken sprider nytt ljus över HärjedalsKök

Pressmeddelande  •  2012-04-02 07:45 CEST

Sedan tidigare ingår Snö och Funäs. Nu introduceras den högblanka vita luckan Norrsken i köksföretagets exklusiva kollektion.

Att döpa färger och mönster utifrån inspiration från det Härjedalska landskapet är en tradition.

- Funäs har fått sitt namn efter att den tillverkas i fabriken i Funäsdalen. Och Snö talar för sig själv. Norrsken valde vi då luckans blanka yta reflekterar ljusets skiftningar på ett fascinerande sätt. Dessutom passar det in i den fjällnära namnbilden, säger Mathias Abrahamsson, VD för HärjedalsKök AB.

I det högblanka sortimentet har alltid den vita färgen gått bäst. Därför kommer man att koncentrera sig på Norrsken i detta segment framöver. Tillverkningen som sker hos Polyform Specialsnickeri i Vimmerby har resulterat i hög kvalitet till attraktivt pris.

Norrsken är en del av flera nysatsningar tänkta att attrahera en designmedveten målgrupp. Med rakt skuren kant och glans står luckan för en ren enkelhet som passar i det moderna köket.

- Vår trogna kundskara är lite äldre vilket vi tror hänger ihop med vårt arbetssätt, Härjedalsmetoden®, förklarar Mathias Abrahamsson. Återbrukstänket med nya luckor som monteras på redan befintliga skåpsstommar är ju både bekvämt och känns genuint. Med en rad nya produkter flyttar vi fram våra positioner.

VD:n är nöjd och även säljkåren. Med Norrsken kan de erbjuda en prisvärd, högkvalitativ modern lucka som sprider ljus över företaget i nya riktningar.

HärjedalsKök tillhör Nordic Kitchen Group. Nordic Kitchen Group äger, tillverkar och säljer även Hagaköket, Tibrokök, LIB och Canadaköket. Företaget har hittills producerat över 55 000 kök sedan det startades av Mathias Abrahamsson och Tord Erik Zetterström och har växt från fem anställda 1995 till att idag vara över 100 personer. Både Tord-Erik Zetterström och Mathias Abrahamsson är fortfarande verksamma i HärjedalsKök.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom