Harman Kardon introducerar Citation-serien i samarbete med Kvadrat; snygg, smart och med överlägset ljud

Citations smarta högtalare kombinerar ikonisk design med förstklassigt ljud och Google Assistent

Harman Kardon har haft en ledande position inom ljudteknik och design i mer än 65 år. Nu presenterar man nästa generation av hemmaljud: Citation. Harman Kardons nya serie Citation har designats för att synas lika mycket som att höras. Med premiumljud, sofistikerad design och innovativ teknik, har man tagit fram ett högtalarsystem för hemmet i absolut toppklass. Serien innefattar flertalet eleganta alternativ för att möta lyssnarens alla krav på ljudupplevelse och passar in som en naturlig del i alla inredningsstilar. Den består av allt från olika modeller av bordshögtalare, en soundbar och en subwoofer, till kronan på verket, golvhögtalarna Citation Tower.

Tillsammans med Kvadrat, Europaledande inom akustisk textil, visar Harman Kardon med Citation-serien prov på riktigt designhantverk. Inspirationen har hämtats i nordisk designtradition och färgerna, Winter Gray och Classic Black, är framtagna för att samspela med ljus och färger i nordisk inredning. Tyget ger en organisk textur och känsla samtidigt som det knyter an till Harman Kardons välkända industriella stil, med noga utvalda material som exempelvis elegant aluminium.

Njut av möjligheten att skapa den perfekta stämningen för hemmet i samma ögonblick som du kliver innanför dörren. “Hej Google, dimra ljuset i vardagsrummet”, “Hej Google, spela upp min spellista”. Med trådlös, inbyggd Chromecast, blir det inte enklare än såhär att uppleva kristallklart ljud närhelst du är hemma.

- Kombinationen av vårt gedigna arv inom ljudteknik, premiumdesign med smarta funktioner och användarvänlighet ger Citation-högtalarna möjlighet att verkligen förvandla lyssnarupplevelsen, säger Alexander Demin, Senior Design Manager hos HARMAN. Harman Kardon är ett kreativt och artistiskt varumärke - våra designers är utbildade inom konst and design och Kvadrat har ett starkt arv inom konstindustrin, vilket gör att vi kompletterar varandra på ett bra sätt.

Harman Kardon Citation finns tillgänglig nu, se rekommenderade priser nedan:

Produktnamn ONE 100 300 500 BAR
Pris 2 000 SEK 3 000 SEK 4 000 SEK 6 500 SEK 9 000 SEK

OM HARMAN KARDON
Världsberömda ljudvarumärket Harman Kardon kombinerar smidigt funktion med form. Kända för sin ikoniska design och exceptionella ljud erbjuder Harman Kardons förstklassigt förpackade produkter med sofistikerat ljud. Harman Kardon är en del av HARMAN International, ett helägt dotterbolag till Samsung Electronics Co., LTD.

HARMAN (harman.com) designar och utvecklar uppkopplade produkter och lösningar till biltillverkare, konsumenter och företag världen över. Dessa inkluderar bland annat uppkopplade lösningar till bilen samt ljud-, bild- och infotainmentsystem, automatiserade företagslösningar och uppkopplade tjänster. Med ledande varumärken som AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson ® och Revel® är HARMAN idag mycket populärt bland ljudälskare, musiker och på nöjesarenor världen över. Över 50 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. Företagets mjukvarulösningar används i miljarder mobila enheter och system som är sammankopplade, integrerade och säkra på alla plattformar – från arbetet och hemmet till bilen och mobilen. HARMAN har idag totalt runt 30 000 anställda i USA, Europa och Asien. I mars 2017 blev HARMAN ett helägt dotterbolag till Samsung Electronics Co., Ltd.